CNSC impune reluarea licitației pentru proiectarea unuia dintre loturile drumului expres Lugoj – Craiova trebuie reluată

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis una dintre cele două plângeri depuse de compania Egis, la licitația de acordare a contractelor de proiectare pentru două dintre cele patru loturi ale drumului expres Lugoj – Craiova și a obligat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să reevalueze ofertele depuse pentru proiectare pe unul dintre loturile drumului expres dintre Lugoj și Craiova. Este vorba despre lotul 3, dintre Domașnea și Caransebeș, iar contestatar a fost Egis, cei care pierduseră și megacontractul acordat inițial în timpul mandatului fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, pentru întreg drumul expres respectiv.

La finalul anului precedent,. Contestația a fost admisă pentru lotul 3, dar nu și pentru 2, fiind dispusă reanalizarea ofertelor depuse. Contractul respectiv a fost câștigat de cei de la Irimat – Studio Corona. Egis, care a depus o ofertă împreună cu Proiect Construct, a contestat decizia, obținând reanalizarea ofertelor.

Aceiași companie pierduse contractul inițial, acordat în timpul mandatului lui Cătălin Drulă, un contract acordat pentru întreaga lungime de 250 de kilometri de autostradă, Egis urmând să lucreze nu mai puțin de 43 de luni la realizarea unui proiect. Contractul a fost anulat de noul ministru, Sorin Grindeanu, care a decis împărțirea autostrăzii transformate în drum expres în patru loturi, cu o durată de execuție mult mai mică: Lotul 1: Filiași-Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni: Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni: Lotul 3: Domașnea-Caransebeș (45 km), 22 de luni: Lotul 4: Caransebeș-Lugoj (50 km), 18 luni.

Numele companiei Egis este legat și de autostrada Bechtel, unde ar fi trebuit să asigure supervizarea lucrărilor. Actualul primar al sectorului 1 din București, Clotilde Armand, a fost director al Egis România.

Exit mobile version