Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ramina SRL, două decenii în slujba comerțului de calitate

Cu o activitate în spate de aproximativ două decenii, societatea Ramina SRL din Reghin a reușit să-și consolideze poziția pe piața de profil. Cu o filozofie de business corectă, dar mai ales realistă, Anișoara Maria Ioan s-a impus ca un jucător pe piață respectat pentru corectitudine și seriozitate.

Domeniul nostru de activitate se bazează în principal pe distribuția de furaje, materiale de construcții, dar și în ce privește mărfurile industriale. Am încercat să aducem orașul mai aproape de noi, să avem practic de toate pentru toți. Omul s-a obișnuit să cumpere dintr-un loc tot ce are nevoie, fapt ne-am îndreptat noi spre ce are nevoie omul. Am făcut tot posibilul să avem toate produsele necesare vieții de zi cu zi”, afirmă Anișoara Maria Ioan, administratorul Ramina SRL. În ultimii 20 de ani vremurile au tot fluctuat, iar azi, instabilitatea a atins cote alarmante, spune omul de afaceri reghinean.

„Se fac azi mâine 20 de ani de când am început activitatea, bazată în prezent pe comerț. La început parcă a fost un pic mai ușor, dar acum e din ce în ce mai greu pentru că nu există stabilitate. Aici nu mă refer la politică, ci la stabilitatea financiară. Oamenii de afaceri nu cred că pot să fie mulțumiți de această situație. Nu știu dacă există cineva care își poate face un plan de afaceri pe termen nu lung, cât de cât mediu, pentru că este foarte greu. Prețurile cresc într-un ritm extrem de rapid, sunt variații extraordinare și, din această cauză, noi am renunțat la unele produse pentru că am simțit că nu e corect față de clienții noștri să schimbăm prețurile în fiecare zi, să le mărim în fiecare zi sau să riscăm să ne decapitalizăm. Dacă nu ești atent la acest aspect al prețurilor, există acest risc”, afirmă Anișoara Maria Ioan. Cu o filozofie de afaceri adaptată condițiilor actuale, Anișoara Maria Ioan a reușit să rezolve anumite probleme, printre care și cea a forței de muncă. „Dat fiind faptul că în acest domeniu în care activăm este această muncă fizică, ne-am îndreptat spre mediile defavorizate. Mai concret, nu am adus forță de muncă din țări defavorizate cum am avut inițial de gând, ci ne-am îndreptat spre cei defavorizați de la noi de acasă, spre defavorizații noștri cum se zice. Venim în sprijinul acestora, unora leam făcut inclusiv acte de identitate. Putem spune că le-am oferit o șansă, nu doar la un loc de muncă, ci și la o nouă viață. Cred că am luat decizia corectă. Spun asta deoarece aceștia sunt harnici, dar mai ales extrem de mulțumiți că au un loc de muncă, ceea ce nu au avut niciodată”, spune administratorul Ramina SRL.

Rezistența pe piață nu e una deloc de neglijat, în condițiile în care multe firme de profil au dispărut din peisaj, nu și Ramina SRL care și-a consolidat poziția, ajungând în prezent la o cifră de afaceri considerabilă.

„În ultimii 10 ani am avut constant o creștere undeva între 10 și 20% anual. E adevărat că în ultimii 2-3 ani au fost aspecte care au influențat dezvoltarea, dar mulțumirea noastră este atunci când nu ne scade cifra de afaceri, ea fiind în acest moment undeva la 1,5-2 milioane de euro anual. Suntem pe locul 47 după cifra de afaceri la nivelul municipiului Reghin, lucru care nu e de neglijat. Legat de domeniul în care activăm, lumea este ceva mai rezervată când vine vorba de a cumpăra ceva. Chiar foarte reținută aș putea spune. Lumea este foarte atentă la ce și cât cumpără. Clienții noștri care în special sunt crescătorii de animale, dat fiind faptul că avem în portofoliul de produse și furaje pentru animale, renunță în mare parte și pun lacătul pe afacere. Este un aspect destul de trist și de neplăcut pentru noi, dar mai ales foarte dezavantajos. Am avut colaboratori, firme foarte mari care au fost nevoite să închidă și au lăsat pe drumuri între 300 și 500 de angajați. Este și cazul unuia dintre colaboratorii noștri, al cărui distribuitor am fost, societate cu capital românesc, ceea ce este și mai trist. Cei cu capital românesc nu sunt avantajați absolut deloc. Din păcate, Guvernul nu-și îndreaptă privirea spre oamenii de afaceri din România. Foarte mulți patroni din diferite domenii cu care noi avem legătură prin prisma activității de comerț pe care o facem sunt nevoiți să-și închidă afacerile pentru simplul fapt că oamenii nu mai pot, nu mai rezistă. De asemenea, nu există muncă calificată deoarece e foarte greu să plătești bine un om în condițiile în care statul îți ia undeva la peste 60% din profit”, declară Anișoara Maria Ioan.

Mergem într-o direcție greșită

Direcția spre care România se îndreaptă nu pare să fie una favorabilă mediului de afaceri autohton, este de părere administratorul Ramina SRL.

„Dacă micii întreprinzători nu sunt puțin ajutați de guvernanți, va fi foarte greu. E nevoie de legi benefice, stabile, clare, pentru că legile se schimbă și de la o lună la alta și toată lumea e bulversată. Începând de la patron, contabil, toată lumea nu știe ce și cum va fi luna viitoare. Ca atare, nu cred că ne îndreptăm spre o direcție bună, dovadă că foarte mulți patroni care și-au închis afacerile pleacă în străinătate ca simpli muncitori. Vin acasă și spun că au un loc decent de muncă, mult mai bine plătit ca în România, fără bătăi de cap. În România, un patron nu doar că administrează o firmă, muncește mult mai mult decât dacă ar fi un simplu muncitor. Acesta din urmă merge acasă după program și pune capul pe pernă liniștit dacă are un salariu cât de cât decent. În schimb, un patron e pur și simplu ros, măcinat de toate problemele care intervin în fiecare zi, probleme care în mod normal nu ar trebui să existe, cu un guvern ok, cu cu niște legi bine stabilite, cu o direcție clară, o direcție care să fie pe perioadă îndelungată, nu de la o zi la alta”, spune aceasta. Anișoara Maria Ioan consideră că, totodată, pandemia și războiul din Ucraina au accentuat instabilitatea. “Nu în ultimul rând creșterea prețurilor la utilități, aspect care cred că-i omoară pe 80% dintre cei care au o afacere. Sunt foarte mulți factori care influențează această instabilitate, care, din păcate, nu aduce vreun beneficiu nici oamenilor de afaceri, dar nici țării. Dacă guvernanții noștri s-ar îndrepta un pic mai mult spre oameni de afaceri mai mici, cred că altfel am putea și noi să lucrăm, mult mai bine, și ce e foarte important, mult mai sigur. Mulți dintre colaboratorii mei spun că nu-și închid afacerea pentru că nu știu pe ce cale să apuce sau pentru că au datorii la bănci sau din varii motive bine întemeiate. Mereu aud că ”ne-am săturat de tot ceea ce se întâmplă”, ceea ce nu e chiar în regulă”, spune Anișoara Maria Ioan.

Anișoara Maria Ioan, administratorul Ramina SRL

Motivația de a merge înainte și sinceritatea în relația cu clienții au fost elementele esențiale care au făcut ca Ramina SRL să răzbată cu succes prin tumultuoasele vremuri ale ultimelor două decenii. „Fac comerț de foarte mulți ani, de prin 1978 și chiar nu știu să fac altceva decât afaceri. Îmi place ce fac și până la urmă, trebuie să recunosc că această activitate mi-a adus și satisfacții. La o anumită vârstă, după ce ai trecut de 60 de ani, motivația de a merge înainte este dată de plăcerea pentru ceea ce faci. Nu e de lepădat și partea financiară și multe altele care îți aduc satisfacție în ceea ce faci. La toate acestea se adaugă și sinceritatea, în special în relația cu clienții. Este un aspect esențial, poate cel mai important aspect. Am o legătură permanentă, în special cu clienții cei mari, dar și cu cei mici. Sunt mereu printre ei, pe 80% dintre ei îi cunosc personal, le știu problemele, astfel îi pot înțelege. La fel și în ce privește fermierii care ne sunt clienți, le cunosc ofurile, știu ce greutăți au, aspect care într-o relație cu un client contează. Sunt alături de ei pentru că văd cât muncesc de mult, muncă care de multe ori nu le este recunoscută la adevărata valoare, mai ales în condițiile în care, din lipsa forței de muncă, e implicată familia. Este important să ai o relație sinceră și deschisă cu ei. În ce mă privește, îi anunț despre creșterea de prețuri sau le ofer câte un sfat în ce privește achiziția unui produs, dacă e rentabilă sau nu. Este un mare atu acest lucru, că pot vorbi deschis și sincer cu clienții”, spune Anișoara Maria Ioan.

2023, an aniversar, 20 de ani de activitate

O întrebăm pe interlocutoarea noastră dacă a făcut un bilanț al celor 20 de ani de activitate. „Nu am făcut un bilanț. Ca în orice business există nemulțumiri, dar dacă le pui în balanță cu mulțumirile, acestea din urmă sunt cu siguranță mai mari și mai multe. În urmă cu ceva ani aveam în plan să ne extindem, să cumpărăm un spațiu nou unde să ne desfășurăm activitatea, dar văzând ce se întâmplă pe piață am renunțat. Dacă piața își revine, dacă guvernanții noștri își apleacă un pic interesul către oamenii de afaceri, nu am absolut nicio problemă în a mă extinde. Până la urmă interesul nostru este să venim în sprijinul oamenilor cu niște spații mai centrale, mai moderne, cu același profesionalism și promptitudine de care am dat dovadă în cei aproape 20 de ani de activitate. Pot spune că sunt un pic mai reținută, foarte tipicară conform zodiei mele. Așa sunt Fecioarele. Dacă nu ești atent, în România este foarte ușor să cazi pe pentru că tentațiile sunt mari. Avem o regulă foarte clară vizavi de bănci, suntem extrem de reținuți vizavi de credite, doar cât a fost necesar. Totodată am fost foarte atenți și la furnizori. Aplicăm o regulă, nu dăm și nu luăm pe datorie, și atunci putem spune că am dormit un pic mai bine decât alții noaptea. De multe ori ne-am gândit că puteam să ne extindem. Am avut inclusiv propuneri de colaborare de la firme mari și serioase, dar am fost reținuți și am zis, conform bunicilor mei de pe câmpie, nu te întinde mai mult decât îți este plapuma. Se vede treaba că a fost bună această povață”, conchide Anișoara Maria Ioan.

Alin ZAHARIE

Post-ul Ramina SRL, două decenii în slujba comerțului de calitate apare prima dată în Stiri din Mures, Stiri Targu mures – Liderul presei muresene.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Vitafoam România, sponsorizări de 64.000 de lei pentru orașul Luduș

Articolul următor
Noul centru al Atrea România va fi în Parcul Industrial Tetarom I, a informat administrația parcurilor industriale publice.

Atrea își deschide centru în Parcul Industrial Tetarom

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) a anunțat prelungirea perioadei de desfășurare a ediției din 2024 cu o zi față de datele comunicate inițial.
Citeste mai mult

TIFF atrage turiștii străini în Ardeal

70% dintre participații care nu sunt din Cluj vizitează orașul pentru TIFF, potrivit unui studiu al Universității Babeș-Bolyai…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share