Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Apare cel mai lung traseu de biciclete din România: Mureș – Bistrița – Suceava

Consiliul Județean (CJ) Suceava este lider al unui mare proiect de cicloturism, în asociere cu cele din Bistrița-Năsăud și Mureș.
O treime din noul traseu cicloturistic se va intersecta cu Via Transilvanica | Foto: Tășuleasa Social

Spectaculosul proiect costă 50 de milioane de euro, va fi realizat din fonduri europene și implică realizarea a aproape 500 km de traseu de cicloturism.

Consiliul Județean (CJ) Suceava este lider al unui mare proiect de cicloturism, în asociere cu cele din Bistrița-Năsăud și Mureș. Proiectul a obținut cel mai mare punctaj la evaluare în Planul Național de Redresare și Reziliență, iar Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a comunicat faptul că a fost aprobat la finanțare.

Este vorba despre un traseu de pistă de biciclete organizat pe teritoriul județelor Suceava, Bistrița-Năsăud și Mureș, de 40,7 milioane de euro, fără taxa pe valoarea adăugată. Din lungimea totală de 494 km a proiectului de cicloturism, pe teritoriul județului Suceava sunt 193 de km, valoarea aferentă fiind de 15,9 milioane euro.

Străbate mai multe stațiuni turistice

În Suceava sunt asociate primăriile Brodina, Straja, Vicovu de Sus, Putna, Sucevița, Vatra Moldoviței, Frumosu, Moldovița, Sadova, Câmpulung Moldovenesc, Fundu Moldovei, Pojorâta, Ciocănești, Iacobeni, Vatra Dornei, Dorna Arini, Șaru Dornei, Dorna Candrenilor, Poiana Stampei și Coșna.

Majoritatea sunt stațiuni turistice, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc și Sucevița fiind de interes național. Acest proiect presupune construirea de piste de biciclete cu o lățime de 1,5 m.

Cheltuielile eligibile se referă la lucrări de terasare și reabilitare teren, lucrări de asfaltare sau pietruire, după caz, cheltuieli cu asistența tehnică și proiectare, marcaje și indicatoare de traseu, alte cheltuieli de investiții și organizare de șantier.

Combinat cu Via Transilvanica

“Traseul pornește din frontiera cu Ucraina, de la Brodina, apoi Vicovu de Sus și urmărește rute cultural-turistice printre care se află mănăstirile Putna, Sucevița, Moldovița, localități incluse în rutele gastronomice (Fundu Moldovei – Ținutul Huțulilor) sau cu produse tradiționale din Bucovina (Câmpulung Moldovenesc), gospodării tradiționale (Brodina și Ciocănești), stații de cale ferată (Putna, Câmpulung Moldovenesc, Mestecăniș, Vatra Dornei și Poiana Stampei).

Vom încuraja acesta formă de turism mai ales că se suprapune în procent de 71% pe Via Transilvanica, adică 136 km. În felul acesta creăm încă o pârghie de dezvoltare a turismului, în special pe zona montană, unde suntem convinși că vor apărea noi unități de cazare și servicii de turism specific”, a nuanțat Gheorghe Flutur, președintele CJ Suceava.

Via Transilvanica, o inițiativă a lui Alin Ușeriu, președintele Tășuleasa Social, reprezintă un traseu de 1.400 km ce trece prin 400 de localități și 10 județe (Suceava, Bistrița-Năsăud, Mureș, Harghita, Brașov, Sibiu, Alba, Hunedoara, Caraș-Severin, Mehedinți), împărțit în șapte ținuturi cultural-istorice. Amenajarea sa a durat patru ani și jumătate, cu o investiție de 1,6 milioane de euro și sprijinul a 8.000 de voluntari.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Ce aș dori eu de la un consultant

Articolul următor

FOTO: Cu o carte de vizită impresionantă, ARL CLUJ celebrează 25 de ani de performanță

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share