Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Plata online a taxelor și impozitelor la Timișoara se va face prin intermediul unei noi intefețe a portalului de specialitate

Primăria Timișoara se pregătește de un an cultural extraordinar, cu numeroase spectacole, așa că a ”renovat” aplicația online de plată a taxelor și impozitelor, introducând în sistem și posibilitatea înregistrării online a declarațiilor privind spectacolele si activitățile culturale, emiterea certificatului fiscal și informații despre stadiul declarațiilor depuse.

Prin Direcția Fiscală, Primăria Municipiului Timișoara,a anunțat că a schimbat interfața veche pentru plata impozitelor și amenzilor locale, cu una modernă, cu un design nou și facilități intuitive. De asemenea, pe platformă au fost introduse funcționalități noi, respectiv înregistrarea online a declarațiilor privind spectacolele si activitățile culturale, emiterea certificatului fiscal și informații despre stadiul declarațiilor depuse.

Noua interfață are un design care se adaptează la dispozitivul utilizat, fiind ușor de accesat atât pe computer, cât și pe mobil. Declarațiile privind spectacolele și activitățile culturale pot fi, pentru prima oară, înregistrate și online – înregistrarea biletelor/abonamentelor, decontarea impozitului pentru bilete vândute, procesul verbal de anulare sau distrugere. Toate declarațiile pot fi urmărite mai ușor, plata tuturor impozitelor și taxelor se va putea face printr-un click. De asemenea, noua interfață permite și plata amenzilor în termen de 15 zile de la emiterea lor. Actualizarea datelor din cont nu mai necesită transmiterea unor documente către Direcția Fiscală.

În clipa de față, 80% din persoanele juridice din Municipiul Timișoara au cont, precum și 45% din persoanele fizice. În 2022, 35% din timișoreni și-au plătit impozitele online. Scopul transformării interfeței este de a crește această cifră în anul 2023.

„Digitalizăm procese interne, dar lucrăm și să îmbunătățim ceea ce avem deja. Timișorenii își pot plăti impozitele fără să fie nevoiți să stea la coadă mult timp, dar pentru mulți platforma veche era greoaie. Avem de azi, un design modern, acceptăm semnătura electronică și nu le mai cerem timișorenilor să meargă fizic la Direcția Fiscală doar ca să-și facă un cont. Reducem din drumurile inutile, reducem din birocrație și, în spatele fiecărei schimbări, lucrăm din greu pentru a îmbunătăți procesele interne. Vrem să ușurăm modul în care cetățenii se pot adresa administrației, pentru că acesta este rolul unei primării moderne”, conform primarului Dominic Fritz.

Plata impozitului pe clădiri, teren sau asupra mijloacelor de transport se poate face atât online, cât și fizic la casieriile din incinta sediului Direcția Fiscală , sau la oficiile poștale din oraș.

Pentru plata cu anticipație, până la data de 31 martie 2023, a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren sau a impozitului pe mijloacele de transport, datorat pentru întregul an 2023 de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, se acordă și în acest an o bonificație de 10%.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Proiecte de peste 500 milioane de lei realizate la Arad în 2022. Planuri pentru 2023

Articolul următor

Două licee din Timișoara vor fi reabilitate energetic cu 9 milioane de euro, bani din PNRR

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share