Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Blugento: “Va fi anul magazinelor online cu produse de primă necesitate”

O analiză a Blugento, companie clujeană specializată în furnizarea de soluții de eCommerce, relevă că magazinele online din țară vor investi în servicii de diferențiere și vor accesa servicii care îmbunătățesc relația directă cu consumatorii finali, pentru a câștiga cotă de piață.
50 de noi magazine online din România vor folosi, din acest an, platforma Zento | Foto: Blugento

2023 va fi un an de construcție pentru magazinele online, care vor pune accent pe diferențierea fată de concurență, susțin specialiștii în comerț electronic.

O analiză a Blugento, companie clujeană specializată în furnizarea de soluții de eCommerce, relevă că magazinele online din țară vor accesa servicii care îmbunătățesc relația directă cu consumatorii finali pentru a câștiga cotă de piață.

„Business-urile online care merg din inerție vor avea un an dificil dacă nu vor face acel “extra mile”, important acum pentru a crește sau a se menține cel puțin. Cele mai mari creșteri vor fi înregistrate de magazinele online care comercializează produse de primă necesitate.

Cei care sunt deja online vor continua investițiile. Companiile care nu au accesat încă acest canal o vor face după modelul Direct-to-Consumer (D2C), trend setat de branduri cunoscute din piață”, spune Vlad Stănescu, CEO Blugento.

El a menționat că, în 2022, Blugento a contribuit la lansarea de canale online pentru branduri ca Tefal sau Rowenta. Cu un istoric de creștere continuă a costurilor în piața IT, investițiile în online vor migra către soluții standardizate ce pot oferi un canal de vânzare online în buget și cu termen cât mai predictibil.

Investiții direcționate către costuri predictibile

Compania mizează, în 2023, pe o creștere de 40% a afacerilor. Focusul său este pe Zento, o platformă de eCommerce de ultimă generație, de tip SaaS, cu hosting cloud. Blugento estimează că, în acest an, 50 de noi magazine online medii și mari din România vor folosi platforma.

„Într-o perioadă economică dificilă, investițiile pentru tech vor fi direcționate tot mai mult către soluții SaaS, unde costurile sunt predictibile și presupun un aport inițial mai mic, comparativ cu alternativele.

Odată cu accentul pe diferențiere și relație directă cu cumpărătorul final, departamentele de marketing vor avea ca obiective fidelizarea clienților câștigați și cumpărături repetate pe fiecare client. Newsletter-ul și comunicarea social media cu comunitatea sunt tool-uri ce vor crește ca pondere, în 2023,  în activitățile de marketing”, spune Vlad Stănescu.

Returul facil consolidează baza de clienți

“Automatizarea și eficientizarea proceselor interne vor crește în importanță, iar magazinele online vor accesa tot mai multe dintre nevoile clienților. Documentarea produselor cu informații de calitate, posibilitatea unui retur facil cresc rata de conversie a magazinelor online și consolidează baza de clienți, asigurând vânzări repetate către aceștia.

Cu toate că progresul tehnologic permite oferirea unor experiențe de cumpărare online foarte avansate, diferențierea comercianților nu va depinde doar de tehnologie, o componentă majoră într-o implementare de succes fiind alocarea resurselor umane interne”, relevă analiza.

Blugento este o companie clujeană, specializată în furnizarea de soluții de eCommerce bazate pe platforma Magento, cea mai puternică platformă de comerț electronic din întreaga lume. Blugento are 250 de clienți.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

O asociere în care lider e Drum Asfalt a fost desemnată să construiască Centura Beiuș

Articolul următor

Competiția globală Holcim Awards premiază proiectele arhitecturale sustenabile

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share