Quadrante va decide fezabilitatea “autostrăzii” Maramureș – Cluj – Bistrița

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru elaborarea studiilor necesare construirii drumului de mare viteză, câștigate de asocierea condusă de Quadrante Viaponte.

Oferta câștigătoare pentru studiile de fezabilitate și documentele necesare proiectului se ridică la 5 milioane de euro.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru elaborarea studiilor necesare construirii drumului de mare viteză, câștigate de asocierea condusă de Quadrante Viaponte. Cele două contracte au ca obiect elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița, lotul 1 Baia Mare – Dej și lotul 2 Dej – Bistrița.

Ofertantul declarat drept câștigător este asocierea dintre Quadrante Viaponte Proiectare și Consultanță, Metroul SA și Capital Vision. Liderul asocierii contabiliza afaceri de doar 0,4 milioane lei în 2021, un sfert față din cele pe 2020. Asociații firmei erau Quadrante Engenharia E Consultoria (Portugalia) – 67% și Promarut Proiect (România) – 33%, societate controlată de Corina și Vlad Chioțan.

Valoarea contractului de servicii pentru lotul 1 este de 12,7 milioane de lei, iar pentru lotul 2, de 8,3 milioane, ambele fără taxa pe valoarea adăugată. Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene nerambursabile, adică Programul Operațional de Transport. Durata fiecărui contract este de 18 luni, din care studiul de fezabilitate – 14 luni de la data de începere; documentația suport pentru asistență tehnică acordată beneficiarului pentru depunerea și susținerea aplicației de finanțare – 17 luni; documentația tehnică – 17 luni.

Centura Bistriței, inclusă în proiect

“Autostrada Bistrița – Dej – Cluj a intrat în linie dreaptă. Îi mulțumesc public Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru că încă din prima zi în care am discutat cu el despre prioritatea noastră de a avea un drum de mare viteză între Bistrița și Cluj, s-a apucat de treabă.

Declarațiile politice nu fac autostrăzi și nici centuri ocolitoare ale orașelor. Prin aceste proiecte suntem mai aproape de centura ocolitoare a Bistriței și de autostrada Bistrița – Cluj. Prin munca susținută pe care am făcut-o în parteneriat cu Sorin Grindeanu, cu președintele CJ, Radu Moldovan și cu colegii mei parlamentari PSD produce roade”, a spus deputatul Bogdan Gruia.

“Centura Bistriței este cu încă un pas mai aproape de realizare, fiind inclusă în lotul 2 Dej – Bistrița, Avem nevoie de Centura Bistriței ca de aer și facem tot ce ne stă în putință ca acest proiect să devină realitate.

Prin elaborarea studiului de fezabilitate se urmărește decongestionarea traficului din oraș, reducerea timpilor de parcurs ai autovehiculelor, îmbunătățirea condițiilor de circulație, siguranță rutieră, reducerea emisiilor poluante, răspunzând astfel cerințelor de dezvoltare economică”, a menționat Radu Moldovan.

Ce este un drum expres

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunța, în 2021, că strategia era ca drumul expres, inclus în Master Planul General de Transport, să continue din zona Cluj-Napoca spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se de la Dej. Mai multe asemenea șosele urmau să fie concepute astfel în ideea ridicării pe viitor la rang de autostradă.

Față de autostradă, un drum expres nu are bandă de siguranță, benzile de circulație sunt mai înguste, poate beneficia sau nu de benzi de accelerare – decelerare, iar viteza maximă la câmpie este de 120 km/h, prețul de construire fiind cu o treime mai mic.

Exit mobile version