Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Proiectul drumului expres Lugoj – Craiova rămâne blocat

“UMB lucrează pe toate șantierele”, a anunțat Alin Șerbănescu, director de comunicare al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere
Șantierul Autostrăzii Transilvania de pe tronsonul Nădășelu – Zimbor | Foto: CNAIR

Perspectiva demarării rapide a lucrărilor la drumul rapid care să lege Lugojul de Craiova e tot mai îndepărtată. Astăzi, la București e primul termen de judecată la Curtea de Apel în soluționarea contestației depuse de societatea Egis, după ce nu a câștigat contractele pentru întocmirea studiilor de fezabilitate pentru drumul expres amintit. Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a admis, în parte, contestaţiile pentru lotul 2 Drobeta Turnu Severin – Domaşnea (65 km), respectiv Lotul 3 Domaşnea – Caransebeş (45 km).

Pe 29 decembrie 2022 şi 26 ianuarie 2023, CNSC admitea contestațiile. Pe 17 ianuarie 2023, Egis a depus contestaţie la Curtea de Apel Bucureşti, iar dosarul a fost preluat de la CNSC.

Câștig de cauză pentru realizarea studiilor de fezabilitate pe primele trei loturi a avut asocierea Irimat Cons SRL (lider de asociere) – Studio Corona SRL, Civil Engineering – Infranova Solutii Tehnice în Constructii SRL. Lotul 4 nu are nici măcar un consultant desemnat.

Drumul Expres Filiași – Lugoj are 230 kilometri, fiind împărțit patru loturi și o durată de realizare a studiilor de fezabilitate cuprinsă între 18 și 26 de luni. Asocierea condusă de societatea Irimat a câștigat contractele pentru Studiile de Fezabilitate ale primelor trei loturi, pentru suma de 70 de milioane lei.

Lotul 1 (Filiași-Drobeta Turnu Severin) va avea o lungime de aproximativ 70 de km preţul estimat fiind de 19.912.613,44 Lei fără TVA; Lotul 2 ( Drobeta Turnu Severin – Domașnea) va avea o lungime de aproximativ 65 de km cu un preţul de 32.850.683,62 Lei fără TVA; Lotul 3 (Domașnea-Caransebeș) va avea o lungime de aproximativ 45 de km cu un preţ estimat de 17.908.135,44 Lei fără TVA.

Proiectul acestui drum expres a fost demarat în timpul mandatului la Transporturi a lui Cătălin Drulă, iar atunci cei de la Egis au obținut contractul pentru întreg drumul, fiind stabilit un singur lot, pentru toată lungimea acestuia. Contractul respectiv permitea firmei de consultanță în construcții să lucreze la studiul de fezabilitate și proiectul tehnic nu mai puțin de trei ani și jumătate. Contractul a fost anulat de Sorin Grindeanu atunci când a venit la conducerea ministerului, reluând licitația, pe patru tronsoane separate.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Universitatea de Vest aduce la Timișoara trei laureați Nobel: Orhan Pamuk, Jean-Marie Lehn și Jean-Pierre Sauvage

Articolul următor
Flota IBB Logistics România s-a mărit cu primul lot de cinci autobasculante din cele 20 pe care ATP Trucks i le va livra.

Autobasculantele "made in Romania", puse la lucru pe A7. Cum s-au descurcat

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share