Cum se lucrează pe Autostrada Transilvania. 1.200 muncitori pe trei șantiere

Tags: , , , ,
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat imagini de pe șantierele Autostrăzii Transilvania (A3).

În timp ce pe porțiunea de la Cluj încolo lucrările sunt la jumătate, pe teritoriul Sălajului se află în stadiu incipient.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat imagini de pe șantierele Autostrăzii Transilvania (A3). “Se realizează lucrări la viaducte, pasaje, poduri și podețe. Sunt mobilizați 1.200 de muncitori și 360 de utilaje.

Antreprenorul realizează grinzile necesare construcției în fabrica proprie din șantier. Lucrările la terasamentul viitoarei autostrăzi sunt suspendate temporar din cauza ploilor abundente din ultima perioadă și a accesului dificil în zona acestora”, potrivit conducerii CNAIR.

Secțiunile Nădășelu – Mihăiești (17 km), Mihăiești – Zimbor (13 km)

  • Antreprenor: asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj
  • Valoare contract: 1,39 miliarde lei, fără TVA
  • Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile
  • Stadiul fizic: 49,28%

Secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12 km)

  • Antreprenor: asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
  • Valoare contract: 836 milioane lei, fără TVA
  • Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile
  • Stadiu fizic: 23,62%

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version