Bătaie mare pe Autostrada Chiribiș – Biharia. Cine vrea să o finalizeze

În 1 martie a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3C: Suplacu de Barcău-Borș, subsecțiunea 3C2 Chiribiș - Biharia.

Lucrările de la secțiunea din Bihor se află acum la a patra serie de constructori | Foto: API

Cinci oferte a primit Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru secțiunea din județul Bihor.

În 1 martie a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3C: Suplacu de Barcău-Borș, subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia.

Valoarea estimată a acestui contract este de 877 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Perioada de proiectare și execuție este de 24 de luni din care 6 luni proiectarea și 18 luni execuția lucrărilor.

Ofertele depuse

Sursa: CNAIR

“Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani. Autostrada Brașov – Oradea corelată cu Autostrada București – Brașov va asigura o legătură directă între România și vestul Europei”, a precizat CNAIR.

În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.

Rezilieri peste rezilieri pe “tronsonul blestemat”

“Pe cei 28 km dintre Biharia și Chiribiș, CNAIR a lansat a treia licitație în 18 august 2022, iar primul termen de depunere a ofertelor, 17 octombrie 2022, a fost amânat. De fapt, procedura de achiziție publică era momentan suspendată deoarece CNAIR nu a binevoit încă să răspundă la cererile de clarificare înaintate de constructori”, informa Asociația Pro Infrastructură (API), la finele anului trecut.

“În 12 mai 2022 CNAIR a reziliat contractul cu Trameco – grupul Selina. Așadar se caută al patrulea constructor pe acest lot, după Bechtel (prima lopată prin 2004, reziliere în 2013), Corsan – Corviam (licitare în mai 2014, contractare în 2015 și reziliere în 2016) și Trameco – Drum Asfalt (relicitat în august 2017, atribuit în iunie 2020 și reziliat în mai 2022).
Corsan – Corviam și Trameco – Drum Asfalt nu au deranjat niciun fir de iarbă în teren. Așadar lucrările puse în operă de pe vremea Bechtel arată fix la fel, plus 14 luni de degradări și neputință”, rezuma API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version