Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

S-a lansat aplicația Bihor Curat – WasteBook

Mircea Mălan, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor și președinte al ADI Ecolect, a anunțat într-o conferință de presă susținută miercuri, 29 martie, lansarea aplicației Bihor Curat – WasteBook.

Prin intermediul acestei aplicații, bihorenii vor avea acces la toate informațiile necesare pentru a colecta corect deșeurile.

„Bihor Curat – WasteBook” va pune la dispoziția bihorenilor date precum: un ghid corect pentru sortarea deșeurilor, calendarul de colectare din zona utilizatorului și informații despre centrele și punctele de colectare (orare, prețuri, modul de predare, ce deșeuri sunt acceptate).

Aplicația le va oferi cetățenilor posibilitatea de a raporta deșeurile abandonate în locurile publice, de a solicita transport individual de deșeuri de la operatorul din zonă și de a depune sesizări sau reclamații privind serviciul de salubritate.

„Este o aplicație foarte simplu de utlizat. Aceasta a fost și ideea centrală și vrem, practic, să simplificăm cât se poate de mult relația dintre toți cei care participă la gestionarea problematicii deșeurilor: cetățeanul, primăria, Ecolect și operatorii de salubritate. Odată cu punerea în funcțiune a acestei aplicații, sperăm ca lucrurile să se îmbunătățească în ceea ce privește această problemă a colectării corespunzătoare a deșeurilor în județul nostru. Aplicația este achiziționată în cadrul primului proiect cu fonduri europene pe care Ecolect l-a câștigat”, a precizat Mircea Mălan.

Aplicație gratuită

Aplicația poate fi descărcată gratuit pe telefoanele smart cu sistem de operare Android accesând link-ul următor: https://bit.ly/BihorCuratAndroid. În zilele următoare va fi disponibilă și în magazinul de aplicații iOS. Platforma poate fi accesată atât pe PC, cât și pe dispozitivele mobile (telefoane smart și tablete).

Platforma este disponibilă în română, maghiară și engleză. Până la finalul lunii iunie, aplicația este în testare.

„Termenul final al contractului este 24 iunie, însă până atunci vrem să oferim posibilitatea bihorenilor să folosească acest instrument pentru a verifica modul în care funcționează. În funcție de observațiile și sugestiile de îmbunătățire a aplicației, vrem ca la final, în momentul recepției, să avem un produs de foarte bună calitate”, a adăugat Mircea Mălan.

Aplicația a fost dezvoltată de compania Eco Soluții SRL și a costat 214.914 lei, cu TVA. Aceasta face parte dintr-un proiect cu fonduri europene finanțat prin Programul Operațional Capacitate Adminstrativă. În cadrul acestuia au mai fost cuprinse alte două acțiuni: cursuri de formare a 105 angajați ai primăriilor din județul Bihor (deja realizat) și promovarea proiectului.

Valoarea totală a proiectului „Aplicație integrată privind managementul deșeurilor în județul Bihor” (Cod SIPOCA 939/MySMIS2014+ 151249) este de 407.261,50 lei, inclusiv TVA, din care contribuția Uniunii Europene din FSE este de 339.248,84 lei și contribuția din bugetul național – 59.867,43 lei. Valoarea cofinanțării eligibile a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (A.D.I.) Ecolect Group este de 8.145,23 lei.

Perioada de implementare este de 10 luni, respectiv 24.08.2022 – 23.06.2023.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Ecolect Group este formată din toate orașele și comunele din Bihor, plus Consiliul Județean Bihor, și este responsabilă de implementarea Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor (SMID).

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Caravana de screening la Centrul Comunitar Social Cugir

Articolul următor
„Digital Up – Dezvoltare Antreprenorială pentru IMM-uri” la Cluj: afacerile trebuie să se adapteze progreselor tehnologice pentru a rezista într-un viitor dominat de incertitudini A cincea ediție din cadrului proiectului „Digital Up – Dezvoltare Antreprenorială pentru IMM-uri”, parte a unei serii ce o vom extinde la nivel național, în marea majoritate a județelor din România, va avea loc joi, 30 martie, începând cu ora 10:00, la Radisson Blu Hotel din Cluj-Napoca. „Venim la Cluj Napoca, un oraș intens dominat de tehnologie, care a creat aproape un ecosistem de performanță digitală, cu speranța unor dezbateri interesante. Din experiența dezbaterilor anterioare ale proiectului Digital Up am înțeles că uneori antreprenorii consideră că procesul transformării digitale este, într-un anumit sens, intimidant. De aceea, dezbaterile noastre au avut atât o deschidere intelectuală, de inițiere în procesul transformării digitale, cât și o abordare practică, în care experiența invitaților a descris punctual etapele, provocările și beneficiile digitalizării”, a spus Cristina Chiriac, președinta CONAF. Proiectul „Digital Up” a acționat ca o bază, un suport care a generat idei interesante, a conectat antreprenorii și liderii industriei digitale din România și a oferit o platformă pentru analiza scenariilor de adaptare a afacerilor astfel încât acestea să profite de beneficiile inovației digitale. „Împreună cu partenerii noștri și cu invitații la dezbateri punem accentul pe importanța facilitării accesului antreprenorilor la expertiză și la o serie de infrastructuri digitale, tehnologii, și inteligență artificială. Afacerile, fie ele mari, sau mici, trebuie să se adapteze progreselor rapide ale tehnologiei pentru a supraviețui într-un viitor dominat de incertitudini, pentru a rezista în piață și pentru a rămâne relevante pentru parteneri și clienți”, a observat Cristina Chiriac. Proiectul „Digital Up. Dezvoltare Antreprenorială pentru IMM-uri” este inițiat de Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF)* împreună cu Patronatul Femeilor Antreprenor (PFA), în parteneriat cu Visa, NOD și Wingate Project, susținut de Vodafone Business și moderat de către jurnalistul Alessandra Stoicescu. Evenimentul va fi deschis de doamna Cristina Chiriac, Președintă CONAF, iar în calitate de keynote speaker ne va fi alături domnul Mircea Abrudean, Șef al Cancelariei Prim-ministrului României. Este așteptat să ni se alăture și domnul Marcel Boloș, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene. Speakerii evenimentului vor fi: domnul Marius Poșa, Subsecretar de stat în cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, domnul Cătălin Manolache, National Sales Director MLE, Vodafone Business, doamna Elena Ungureanu, Country Manager, Visa România, domnul Dragoș Damian, CEO, Terapia Cluj, doamna Bianca Malaiu, Director, Sucursala Matei Corvin, UniCredit Bank, domnul Călin Seprodi, EU Funds Manager, NOD, domnul Alexandru Băloi, Global Partner Solutions Director, Microsoft Romania, doamna Bianca Muntean, Cluster Manager Transilvania IT și Consul Onorific al Republicii Estonia, domnul Alexandru Agatinei, CEO, How to Web, domnul Cătălin Niță, Director Executiv, Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), doamna Nicoleta Munteanu, Fondatoare Kids in Business, Vicepreședintă CONAF, domnul Ștefan Rusu, Expert Tehnic Inovare și Antreprenoriat - Platforma INNO și Atragerea Investițiilor, ADR Nord-Vest, doamna Claudia Stanciu, General Manager, Algoritm. Participarea este gratuită, în limita locurilor disponibile. Înscrierile se transmit la rsvp@conaf.ro. Parteneri media: Radio România Actualități, AGERPRES, Alo, Iași, Antena 3 Constanța, Antena 3 Vâlcea, Autobild, BiziLive, Capital.ro, Curs de Guvernare, Chindia Media, City Press Constanța, Club Antreprenor, E-Femeia, EM360, Evenimentul Regional al Moldovei, Focus Energetic, Gold FM, Iași TV Life, Infofinanciar, Iubim Brașovul, La pas prin Brașov, Litoral TV, Mașini și Utilaje, Obiectiv Vocea Brăilei, Profit TV, Radio Hit Iași, Revista Biz, Revista Cariere, Săptămâna Financiară, TeLeM Iași, Transilvania 365, Ultima Oră, ViaCluj TV, Vocea Vâlcii, Wall-street-ro, Psychologies, Energynomics, Transilvania Business, Financial Intelligence, Radio România Brașov, Radio România Iași, Radio România Constanța, Bucowina Plus, Trafic Media, Spot Media, Business Review, Fonduri Structurale, Kids in Business, Govnet. *Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) este cea mai puternică confederație din România ce reunește interesele antreprenorilor în spiritul european al egalității de gen și egalității de șanse. CONAF reprezintă cea mai mare entitate de acest gen din România, o organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, lucru fără precedent, care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și internațional. CONAF a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă și echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu de business. CONAF are în componența sa 2 federații, 10 patronate, 5 asociații, 24 sucursale și peste 3.200 de companii. CONAF organizează evenimente importante pentru societatea românească, centrate pe educație continuă, conștientizare și găsire de soluții pentru probleme și domenii de larg interes public. Dezvoltăm și finalizăm proiecte naționale cu un impact puternic, atât pentru societate, cât și pentru strategiile de dezvoltare ale autorităților centrale și locale. Printre proiectele noastre, amintim „Pactul pentru Muncă”, în parteneriat cu FPPG, „Pactul pentru Educație Antreprenorială”, seria de dialoguri deschise, „Turismul Românesc: Între impas și oportunitate”, proiectul național și seria de dezbateri „Pactul pentru Tineri”, ce au generat pe lângă ecourile în spațiul public, decizii legislative și schimbări pozitive de mentalități. Sute de speakeri și mii de antreprenori au dezbătut în cele mai importante orașe românești, cele mai stringente probleme, au încercat să găsească soluțiile optime și cele mai bune strategii de viitor.

De la Ameropa, la Năvodari. Mihai Aniței, noul manager al combinatului constănțean

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share