Compania de Infrastructură a numărat muncitorii de pe autostrada Bihor – Sălaj

O echipă de experți din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a verificat stadiul lucrărilor și mobilizarea antreprenorului pe șantierul secțiunii Nușfalău - Suplacu de Barcău a A3 (13 km).

Echipa beneficiarului a verificat mobilizarea antreprenorului pe șantierul dintre Nușfalău și Suplacu | Foto: CNAIR

438 de muncitori erau prezenți și 184 de utilaje mobilizate pe secțiunea dintre cele două județe a Autostrăzii Transilvania (A3), conform statisticilor oficiale.

O echipă de experți din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a verificat stadiul lucrărilor și mobilizarea antreprenorului pe șantierul secțiunii Nușfalău – Suplacu de Barcău a A3 (13 km).

Lucrări în execuție sunt: strat de formă; fundație din balast; strat din agregate naturale stabilizate și de bază din mixtură asfaltică; beton în plăci de racordare; montare de prize de pământ pentru iluminat; parcare de scurtă durată; montare de stâlpi.

“În șantier sunt 439 de muncitori și 184 de utilaje. Din cauza vremii nefavorabile din ultima perioadă, nu se puteau executa lucrări de terasamente. Valoarea contractului este de 384 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, stadiul fizic al lucrării fiind de 75%”, potrivit CNAIR.

Beneficiarul lucrării a precizat că data începerii lucrărilor a fost 1 februarie 2021, termenul de deschidere fiind menționat ca anul 2023, fără a fi indicată și luna estimată pentru finalizare.

Niciun cuvânt despre drumul de conexiune

Prima autostradă ce va fi finalizată pe teritoriul Sălajului se termină acum în neant. “Este perfect fezabil ca, în 75 de zile, turcii de la Nurol să fie pregătiți pentru inaugurare dacă se vor mobiliza foarte bine cu finisajele: asfalt, parapete, marcaje, garduri protecție. Contractul a avut termen de finalizare februarie 2023, fiind semnat în 30 septembrie 2020, pe 6 luni proiectare și 18 de execuție.

CNAIR nu a anunțat dacă a acordat antreprenorului extensii de timp. Circulația poate fi deschisă la final de iunie, cel târziu început de iulie dacă și CNAIR își va face urgent treaba.

Adică va rezolva birocrația necesară pentru execuția soluției provizorii de conectare cu Drumul Național 19B, lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău. Un tronson bun de circulat care nu poate fi folosit de șoferi deoarece nu are conexiune cu infrastructura existentă”, potrivit Asociației Pro Infrastructură.

În vara lui 2022, CNAIR a împins de la spate antreprenorul turc să grăbească mobilizarea pe șantierul A3. Atunci lucrările executate de Nurol erau la stadiul fizic de doar 28%, cu 20% sub graficul stabilit în contract.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version