Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Tendințele în ambalaje: mai multe mărci private, mai puține lansări de produse

Brandurile își concentrează eforturile pe reducerea costurilor, în contextul creșterii prețurilor pentru materiile prime și utilități.

Clienții resimt policriza și se adaptează din mers, potrivit Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România. Lansările de produse s-au redus, iar mărcile private din retail prind teren. Analiza Rottaprint evidențiază că printre domeniile care și-au diminuat producția de etichete și ambalaje în primul trimestru se numără industriile cărnii și a laptelui, dar și producătorii de alimente care nu sunt de bază.

Un trend ascendent vine din zona de retail modern, care plusează pe categoria de marcă privată, arată informațiile Rottaprint. ”În fața policrizei marcate de pandemie, criza de materii prime, efectele conflictului din Ucraina și creșterea prețurilor la utilități și materii prime, brandurile privesc cu prudență către viitor, încearcă să găsească un echilibru și să se adapteze din mers tendințelor.

Puterea de cumpărare a românilor a scăzut semnificativ. Consumul s-a mutat către branduri mai accesibile, iar produsele care nu sunt absolut necesare s-au eliminat de pe lista de cumpărături.

Automat, retailul modern a început să listeze la raft mărcile mai avantajoase ca preț, începând cu cele proprii, unde s-a simțit o creștere, inclusiv la cererea de ambalaje și etichete”, spune Cristi Nechita-Rotta, director general al Rottaprint.

Tot pe fondul contextului actual, marcat de instabilitate, brandurile nu mai au o viziune pe termen lung când vine vorba de etichete și ambalaje flexible, mizează pe prudență și se adaptează din mers.

“Bugetele pentru lansări noi de produse au scăzut. Traficul de cumpărători din retail este în scădere, iar comerțul online este tot mai prezent, așa că inclusiv design-ul de ambalaj a trebuit să se adapteze e-commerce-ului. Un alt factor de avut în vedere îl reprezintă promoțiile, care au crescut ca număr, în primul trimestru, cu peste 30%”, explică oficialul Rottaprint.

Un aspect ce rămâne în solicitările pentru soluții de ambalare și etichetare, cu atât mai mult din partea companiilor din industria alimentară și retail, este impactul materialelor folosite asupra mediului.

Echipa Rottaprint a primit solicitări pentru modificarea anumitor rețete și ambalaje pentru a respecta normele din domeniu, o măsură fiind utilizarea monomaterialului pentru întregul ambalaj, ce permite o reciclare eficientă.

Pe de altă parte, sustenabilitatea în România implică un proces anevoios, spun specialiștii Rottaprint. Deși clienții își doresc produse sustenabile, până când infrastructura nu va permite o preluare corespunzătoare a deșeurilor alimentare, proiectele de sustenabilitate se vor putea implementa până la un punct.

În acest context, hipermarketurile au devenit proactive și au început să implementeze sisteme de colectare a deșeurilor, respectiv campanii de comunicare pentru informarea publicului larg. Rottaprint Apahida deține două centre logistice în România (Brașov, Ilfov), două în Ungaria și Germania. În 2022, Rottaprint a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Lărgirea la patru benzi a drumurilor spre Biharia și Nojorid cu fonduri europene

Articolul următor

Firmele se pot înscrie în Incubatorul de afaceri „Cresc Oradea Mare”.

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share