Restricții eliminate pe Autostrada Sebeș – Turda. Reparații pe banii constructorului

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat eliminarea restricțiilor de deplasare pe A10.

Lotul 2 al A10 a fost dat în folosință în noiembrie 2021 | Foto: Asociația Pro Infrastructură

Circulația a fost reluată pe tronsonul afectat din A10 după remedierea deficiențelor și punerea în siguranță a drumului.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat eliminarea restricțiilor de deplasare pe A10. “Pentru remedierea unor deficiențe apărute la corpul drumului, la cererea constructorului, CNAIR a luat decizia ca, începând din 1 februarie, traficul să fie închis pe sensul de deplasare Sebeș – Turda, de pe A10, pe sectorul cuprins între km 15+760 – 16+800.

Toate lucrările necesare au fost efectuate de constructor din fonduri proprii, acestea fiind în perioada de garanție”, potrivit CNAIR. Administratorul A10 a decis să blocheze, în iarnă, traficul pe această distanță pentru remedierea unor deficiențe apărute în perioada de garanție.

În perioada instituirii restricțiilor traficul a fost deviat. Ieșirea de pe autostradă s-a realizat prin nodul rutier Alba Iulia Nord, prin breteaua 3, către sensul giratoriu de pe DN 1, km 386+140, din care se făcea și revenirea pe A10, prin utilizarea bretelei de acces 4. Toate lucrările necesare au fost efectuate de constructor din fonduri proprii, acestea fiind în perioada de garanție, a precizat CNAIR.

Zonă predispusă la alunecări

O alunecare de teren s-a produs în zona dealului de la Pârâul Iovului în decembrie, deși A10 a fost deschisă circulației de trei ani. Aceasta a avut loc la Alba Iulia Nord, la km 17, asfaltul fiind crăpat pe banda de urgență (continuarea bretelei de intrare pe autostradă) și pe o porțiune mică din prima bandă.

În timpul construirii A10, în zona dealului de la Pârâul Iovului au mai fost alunecări, terenul argilos fiind predispus la astfel de fenomene. Lucrarea pe acest lot a fost efectuată de antreprenorul italian Pizzarotti, fiind încă în garanție.

Circulația pe lotul 2 din A10 s-a deschis în noiembrie 2021, dar restricționată pe o bandă pe sens, pe 1,5 km, în zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren. Contractul pentru lotul 2 a fost semnat, în 2014, cu asocierea Aktor – Euroconstruct Trading.

Lotul 2 a fost dat traficului rutier fără recepția finală a lucrărilor, la fel cum s-a întâmplat și la lotul 1, cu promisiunea inițială ca execuția lucrărilor să fie terminată până în primăvara lui 2022, termen nerespectat. A10 se conectează cu Autostrada Transilvania Câmpia Turzii – Nădășelu, iar deschiderea acesteia pe cei 70 km între Sebeș și Turda a făcut circulația autovehiculelor mai rapidă decât pe Drumul Național 1.

Constructorii A10 au fost: lot 1 (17 km) Sebeș – Pârâul Iovului: asocierea Pizzarotti (Italia); lot 2 (24 km), Pârâul Iovului – Aiud: asocierea Aktor (Grecia); lot 3 (12 km), Aiud – nod Decea: asocierea Tirrena Scavi (Italia); lot 4 (16 km), nod Decea – Turda: asocierea Porr (Austria). Prin joncțiunea dintre A3, A10 și A1 se circulă acum pe șosele de mare viteză, de la Nădășelu (Cluj), prin Alba, la Sibiu și Deva.

Exit mobile version