Producătorul clujean de lactate a anunțat venituri de 7 milioane de lei în trimestrul 1 (T1), în creștere cu 73% față de aceeași perioadă din 2022.
Profitul net al Bonas s-a cifrat la 150.175 de lei, după ce în T1 2022 avea o pierdere de 312.123 de lei. Principalul canal de vânzare, cele 20 de magazine din Cluj-Napoca și 2 în București, a înregistrat o creștere cu 48%.
Vânzările din hipermarketuri au urcat cu 165%, iar restul canalelor de distribuție, cu 264%. Anul trecut, pe fondul unor rezultate financiare sub așteptări, compania a dat startul unor serii importante de schimbări ce au inclus numirea unui nou director general și crearea unui departament de vânzări.
Strategia a mai vizat rebrandingul produselor și un program de investiții de 7,6 milioane de lei, cu contribuția Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale. Fabrica din Dezmir procesează zilnic între 12.000 și 20.000 de litri din lapte provenit exclusiv din fermele din zona Clujului. Procesarea laptelui se realizează la temperatori joase.
Datorită faptului că pentru obținerea produselor nu se folosesc aditivi, grăsimi vegetale sau alte produse substitut, produsele sunt hrănitoare și sănătoase, susține conducerea Bonas. Inconvenientul creat de acest tip de procesare îl reprezintă faptul că termenele de valabilitate ale produselor sunt mai reduse.
Din 2021, Bonas este listată la Bursa de Valori București, unde are o capitalizare de 16 milioane de lei. Societatea este deţinută în proporţie de 25,4% de Vasile Naș, în timp ce Marius Alexe deţine 10% din capitalul social. Acţiunile Bonas se tranzacţionează în creştere cu 12% de la începutul anului.