Electrogrup, în consorțiul pentru cel mai mare giratoriu din România

Electrogrup a participat la lucrările pentru pasajul suspendat peste Centura de Sud a Bucureștiului, care asigură continuitatea traficului auto pe DNCB și conectarea supraterană a acesteia cu DN4 și Șoseaua Olteniței.

Pasajul are o formă alungită pentru a asigura supratraversarea DNCB și a căii ferate | Foto: Electrogrup

Societatea de construcții din Cluj-Napoca a acționat ca subcontractor pe șantierul Centurii București (DNCB).

Electrogrup a participat la lucrările pentru pasajul suspendat peste Centura de Sud a Bucureștiului, care asigură continuitatea traficului auto pe DNCB și conectarea supraterană a acesteia cu DN4 și Șoseaua Olteniței. Pasajul reprezintă cel mai mare sens giratoriu suspendat realizat până în acest moment în România. Acesta are o formă alungită pentru a asigura supratraversarea DNCB și a căii ferate alăturate acesteia.

Electrogrup a fost parte subcontractor declarat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, având rolul de a construi pasajul, șase rampe de urcare-coborâre auto și a două rampe metalice pietonale de traversare a DNCB. De asemenea, a executat refacerea DN4 pe 1,6 km, lărgirea la patru benzi a DNCB pe 3,7 km și drumurile de acces către proprietățile adiacente proiectului.

La început era drum județean

DNCB este indicativul șoselei de centură a Bucureștiului, drum național care înconjoară orașul. Ea se intersectează cu toate drumurile naționale principale care pornesc din București, precum și cu alte drumuri județene, de interes local. Desemnat la început ca drum județean (DJ100), a fost conceput cu două benzi pe sens.

Acesta nu forma un inel complet, întrerupt fiind între Chitila și Mogoșoaia, unde două puncte ale lui erau legate prin DN7 și printr-un drum județean secundar. Inițial, doar drumurile naționale aveau intersecție denivelată (pasaj suprateran; excepție făcând DN4) cu șoseaua de centură.

În intersecțiile cu drumuri județene, ele aveau prioritate față de centură, ceea ce ducea la blocaje și dificultăți în circulație. Centura este împărțită, convențional, în secțiunile Centura Nord și Centura Sud, după poziționarea față de Autostrăzile A1 și A2.

Exit mobile version