Asocierea Strabag – Geiger mărește turația pe Autostrada Transilvania

Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API) a prezentat noutăți și imagini din zona drumului național de pe șantierul Strabag – Geiger al Autostrăzii Transilvania (A3).

Strabag folosește tehnologia de pe marile sale șantiere internaționale | Foto: Marton Kodok

Lucrările din zona tronsonului dintre județele Cluj și Mureș al șoselei de mare viteză se derulează susținut.

Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API) a prezentat noutăți și imagini din zona drumului național de pe șantierul Strabag – Geiger al Autostrăzii Transilvania (A3).

“Strabag a adus acele dumpere Volvo specifice șantierelor sale. Forfotă mare pe șantier, se lucrează susținut în toate punctele. Pe la Luna se lucrează serios la devierea de pe partea sudică. Terasamentul a crescut în toate părțile șantierului”, spune Kodok.

Surpriza așteptată: finalizare cu opt luni în avans

În primăvară, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis să închidă traficul rutier pe bretelele 5 și 7 (în direcția de deplasare spre municipiul Târgu Mureș) ale nodului rutier din comuna Chețani. Motivul îl reprezintă executarea lucrărilor de montare a grinzilor la pasajul situat pe A3, care supratraversează breteaua 1.

API susține că asocierea Strabag – Geiger are capacitatea tehnică, financiară și de management ca să finalizeze cei 15,7 km dintre Câmpia Turzii și Chețani până în decembrie anul acesta, față de august 2024, potrivit contractului.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version