Revoluția etichetelor de la Cluj: ecologice, inteligente și antifurt

Tipografia flexografică Rottaprint va investi 2 milioane de euro pentru a scoate produse sustenabile.  

Producătorul clujean de etichete și ambalaje și-a prezentat noile utilaje | Foto: Rottaprint

Tipografia flexografică Rottaprint va investi 2 milioane de euro pentru a scoate produse sustenabile.

Societatea din Apahida se orientează spre investiții în tehnologii ce permit soluții de tipar cu finisări speciale, materiale sustenabile și practici prietenoase cu mediul. La sediul Rottaprint a avut loc un tur de prezentare a noilor utilaje și a investițiilor realizate în direcția dezvoltării durabile, prilej cu care au fost prezentate inclusiv provocările cu care se confruntă producătorii de ambalaje și etichete din România.

În 2022, afacerile Rottaprint au urcat la 32 de milioane de euro. Investițiile s-au concretizat în echipaje și utilaje ce permit realizarea sustenabilă a produselor pe care le deține în portofoliu, mizând pe o evoluție organică a business-ului. În primele cinci luni din acest an, cifra de afaceri a crescut cu 15%, comparativ cu perioada similară din anul precedent.

Compania mizează, în 2023, pe investiții de 2 milioane euro, o parte deja concretizate prin achiziția unui nou echipament de tipar, iar celelalte, pentru zona de echipamente și tehnologii și pentru logistică. O direcție asumată pe termen lung este facilitarea unei  interacțiuni cât mai directe între branduri și consumatorii finali, prin etichete și ambalaje individuale, personalizate și digitalizate.

Tendință de optimizare a costurilor

”Venim după un 2022 dificil. 2023 este un an marcat în continuare de incertitudine. Totuși, echilibrul, flexibilitatea în relația cu partenerii și investițiile susținute în soluții durabile, de ultimă generație rămân prioritățile noastre.

Deși se menține tendința clienților de optimizare a costurilor, observăm un interes crescut pentru finisări deosebite (soft touch), etichete coduri unice, tot mai utilizate în logistică și promoții, sau etichetele singulare pentru caserole, cu costuri mai eficiente și productivitate ridicată la aplicare.

Pe lângă dorința brandului de a fi sustenabil, este necesar ca materialele sustenabile să fie produse în termene realiste (anumite materiale, din surse 100% naturale, au nevoie și de 1,5 ani pentru a fi livrate), să fie eficiente tehnic și din punct de vedere comercial”, a explicat directorul general Cristi Nechita Rotta.

Monomaterial pentru o reciclare eficientă

Reprezentanții Rottaprint spun că sustenabilitatea rămâne în interesul clienților. Compania a primit solicitări pentru modificarea anumitor rețete și ambalaje pentru a respecta normele din domeniu. O măsură e utilizarea monomaterialului pentru întregul ambalaj, ce permite o reciclare eficientă.

Soluțiile posibile pentru etichete și ambalaje prietenoase cu mediul sunt complexe, fiind necesară alinierea lor la tot fluxul de producție. Cei mai mulți beneficiari ai Rottaprint provin din producția alimentară; vinuri și băuturi alcoolice; sănătate și suplimente alimentare. Cele mai solicitate, în 2023, sunt etichetele autoadezive imprimate și neimprimate, capacele de aluminiu imprimate, ambalajele flexibile.

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile de pe piața locală. Compania deține două centre logistice în România: Brașov și Ilfov și în Ungaria și Germania. În 2022, Rottaprint a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia.

Mihaela Chifor, director marketing:

Arnella Nechita Rotta, director executiv:

Exit mobile version