Încă un pasaj subteran la Oradea

Au fost aprobați studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici și coridorul de expropriere pentru pasajul subteran din zona Magazinului Crișul.

Oradea încearcă să fluidizeze traficul în oraș prin pasaje subterane. După Pasajul de sub B-dul Magheru și cele din Piața Emanuil Gojdu, municipalitatea mai vrea să facă un pasaj subteran în zona Magazinului Crișul.

Consilierii locali au aprobat joi, 29 iunie, studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici și coridorul de expropriere pentru obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1”, care prevede realizarea unui pasaj subteran în zona Magazinului Crișul. Acesta are ca scop decongestionarea traficului în intersecția aflată în zona respectivă.

Caracteristici

Lungimea tronsonului amenajat va fi de 930 de metri, din care pasajul propriu-zis va avea 340 m, cu rampa de 128 m, iar lățimea unei benzi/rampă de urcare-coborâre de 4 m.

Valoarea proiectului se ridică la 81.188.383,14 lei, fără TVA, din care C+M este 71.931.604,30 lei, fără TVA.

Lucrările vor fi depuse spre finanțare prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, proiectarea fiind asigurată prin Programul Operațional Asistență Tehnică, existând deja contract de finanțare din fonduri nerambursabile pentru serviciile respective. Proiectant: SC Someș – Top – Grup SRL și SC Costin și Vlad – birou de proiectare SRL.

 

Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1 din zona Magazinului Crișul

Obiectivul de investiții, etapa 1, vizează tronsonul cuprins între Pasajul Magheru și Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul).

Cea de-a doua etapă a proiectului, care vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul și Gara Oradea, va fi supusă atenției Consiliului Local Oradea în ședința viitoare.

„În momentul în care cele două pasaje vor fi finalizate, atât la magazinul Crișul, cât și la Gară, traficul se va desfășura fluent, fără intersecții majore care să încurce circulația pe axul principal și această bandă dedicată tramvaielor și o singură bandă de circulație pentru autovehicule vor fi suficiente. Prin acest proiect ne dorim ca transportul în comun, în municipiul Oradea, să aibă prioritate, astfel încât, după ce toată zona va fi reabilitată, să se circule fluent. Nufărul- Cantemir are deja bandă dedicată pentru tramvaie. Magheru-Gară va avea tot bandă dedicată pentru tramvaie, pe Calea Aradului și pe Atelierelor se întâmplă la fel, ne va mai rămâne doar b-dul Decebal pe care va trebuie să-l rezolvăm din acest punct de vedere al priorității mijloacelor de transport în comun”, a explicat primarul Florin Birta.

Spații pietonale mărite

În cadrul aceluiași proiect se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete și se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat. De asemenea se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, va fi reabilitată rețeaua de utilități și vor fi amplasate mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.

Licitația pentru adjudecarea execuției lucrărilor ar urma să aibă loc la sfârșitul acestui an, iar lucrările propriu-zise ar trebui să înceapă în a doua jumătate a anului viitor.

 

Exit mobile version