Autostrada Transilvania va fi deviată la ieșirea spre Sălaj. Apar două viaducte

Este vorba despre traseul situat între km 10+009 - km 12+000 și km 21+406 – km 24+890, aferente Autostrăzii Transilvania (A3) Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu - Mihăiești (km 8+700 – km 25+500).

Lucrări efectuate de grupul UMB pe sectorul Nădășelu - Zimbor - Poarta Sălajului al A3 | Sursa: Asociația Pro Infrastructură

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului.

Este vorba despre traseul situat între km 10+009 – km 12+000 și km 21+406 – km 24+890, aferente Autostrăzii Transilvania (A3) Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500).

CNAIR a transmis spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de deviere. Data limită pentru primirea ofertelor este 25 septembrie. Durata contractului va fi de 27 de luni, din care 9 luni proiectarea și 18 luni execuția lucrărilor.

Contractul e estimat la 1,1 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Sursa de finanțare este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Devierea traseului acestui sector de autostradă de pe teritoriul Clujului se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice, potrivit CNAIR.

Unde vor fi amplasate viaductele

“Lucrările aferente zonei cuprinse între km 10+009 și 12+000 presupun devierea traseului spre aval, prin construirea unui viaduct de 1,2 km, fundat pe piloți forați de diametru mare, neafectând în niciun fel versantul ce prezintă alunecări.

În ceea ce privește zona cuprinsă între km 21+406 și 24+890, traseul autostrăzii se va devia în zona km 21+406 prin construirea unui viaduct de 2 km, conducând la depășirea în aval a traseului Drumului Național 1F și a cursului pârâului Topa Mică, ajungând pe malul stâng într-o zonă relativ plană.

Racordarea la traseul existent se va realiza în zona km 24+890 a traseului inițial. Licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție va fi vizibilă în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice ulterior publicării anunțului de participare în JOUE”, conform CNAIR.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version