Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Legăturile comerciale ale României cu Germania sunt în creştere

Schimburile comerciale dintre România și Germania au cunoscut în prima jumătate a anului 2023 o creştere cu 11% a volumului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, conform Biroului Federal de Statistică (Destatis). România ocupă locul 19 în topul parteneriatelor comerciale ale Germaniei în ceea ce priveşte exporturile și pe locul 21 în ceea ce priveşte importurile.



Procentul a fost stabilit având în vedere câţiva indicatori. Importurile și exporturile dintre România și Germania au însumat în perioada ianuarie – iunie 2023 peste 20,5 mld EUR. Creșterea este de 11,4 % față de aceeași perioadă a anului trecut (primele șase luni 2022: 18,4 mld EUR).

Exporturile Germaniei către România s-au ridicat la 10,7 mld. EUR.  Această valoare reprezintă o creștere de 8,1% comparativ cu prima jumătate a anului 2022.

Importurile Germaniei din România au însumat 9,8 mld. EUR, în creștere cu 15,3% față de perioada similară a anului trecut. Aceste rezultate plasează România pe locul 19 în topul partenerilor comerciali ai Germaniei privind exporturile și pe locul 21 privind importurile.

Volumul schimburilor comerciale ale Germaniei cu Republica Moldova a depășit 413 mil. EUR, în primele şase luni ale anului 2023. Procentual vorbim de o creştere cu 2,9% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut. Exporturile au însumat peste 274 mil. EUR, în creștere cu 8,1%, iar importurile din Republica Moldova au fost de 139 mil. EUR, în scădere cu 6,1% față de primele șase luni din 2022.

Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România evaluează schimburile comerciale româno-germane

„Relațiile economice româno-germane au avut și în acest an o evoluție pozitivă. Interesul firmelor germane de a deschide afaceri sau a-și extinde activitățile în România este în continuare mare. Însă, pentru un mediu de afaceri favorabil și competitiv, companiile au nevoie de predictibilitate, în special în privința  politicilor fiscale. Mediul de afaceri solicită de mult timp o strategie fiscală pe termen lung, care să urmărească utilizarea mai eficientă a finanțelor publice, să consolideze în același timp capacitatea administrativă a autorităților fiscale, prin profesionalizare și prin digitalizarea proceselor”, spune Sebastian Metz.

Laitmotivul anului 2023 pentru AHK România: Strengthening Partnerships – Turn Challenges into Opportunities

Parteneriatele puternice reprezintă fundamentul pentru a face față provocărilor actuale și viitoare. Gândirea și acțiunile îndreptate către formarea de parteneriate între companii, mediul politic, societate și educație sunt mai importante ca niciodată. În acest context, am ales pentru acest an ca laitmotiv „Strengthening Partnerships”. În cadrul parteneriatelor, însoțim transformarea în modele de afaceri durabile și sprijinim în mod activ investițiile în educație, sănătate, știință și noi tehnologii. Pentru a atinge aceste obiective ambițioase, trebuie să colaborăm mai strâns ca niciodată și să gândim în aceeași direcție. În cadrul unor Strengthened Partnerships transformăm Challenges into Opportunities!

AHK România

AHK România este reprezentanța oficială a economiei germane. Înființată în 2002, AHK numără 600 de firme-membre și oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informații și experiențe. Prin serviciile pe care le oferă și prin evenimentele pe care le organizează, AHK România susține activ companiile germane la intrarea lor pe piața românească și este totodată partener al firmelor românești interesate de piața germană.

De la 1 ianuarie 2020, în cadrul AHK România funcționează și Centrul de competență pentru Republica Moldova. Dorim astfel să intensificăm relațiile de afaceri între companii din România, Republica Moldova și Germania și să contribuim semnificativ la dezvoltarea economică a Republicii Moldova.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Prima dată când AIAIC a reuşit acestui prag înregistrat într-un an a fost în 2017. De atunci, cu excepţia anilor pandemici 2020 şi 2021, în fiecare an a existat această posibilitate de a marca reuşita printr-un moment aniversar.

Pasagerul 2 milioane, sărbătorit cu două luni mai devreme la Cluj

Articolul următor

Pregătiri de jazz în Iulius Mall Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share