Record negativ: toate autostrăzile Sălajului au întârzieri

Tags: , , ,
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se laudă că, după ani și ani pierduți, în speciali pentru sălăjeni, că în sfârșit au fost depuse oferte la contractul pentru proiectarea și construirea lotului cu tunelul Meseș de pe A3.

Secțiunea construită de turcii de la Nurol va fi funcțională de la Nușfalău la Marca, în loc de Suplacu de Barcău | Foto: TB

Cele patru secțiuni ale Autostrăzii Transilvania (A3) programate pe teritoriul județului înregistrează diferențe față de prevederile din contracte.

“Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se laudă că, după ani și ani pierduți, în speciali pentru sălăjeni, că în sfârșit au fost depuse oferte la contractul pentru proiectarea și construirea lotului cu tunelul Meseș de pe A3.

Sigur, sălăjenii sunt lămuriți de ,,interesul” ministrului Sorin Grindeanu, groparul autostrăzii sălăjene, de a finaliza lucrările de infrastructură rutieră din județul nostru. În concluzie, luminița de la capătul tunelului este încă departe. Sălajul are nevoie de autostrăzi pe bune, nu doar în declarații”, consideră consilierul județean Nicolae Olar.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Situația secțiunilor din Sălaj ale A3

ZIMBOR – POARTA SĂLAJULUI

NĂDĂȘELU – ZIMBOR

POARTA SĂLAJULUI – ZALAU – NUȘFALĂU (INCLUSIV TUNELUL MESEȘ)

NUȘFALĂU – SUPLACU DE BARCAU

Sursa: Nicolae Olar

Turcii dau năvală spre tunel

Pentru câștigarea contractului de proiectare și execuție a secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Nușfalău – Zalău (41 km), estimat la 7,4 miliarde lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA), din fonduri europene, s-au înscris șapte companii și asocieri. Alături de turcii de la Ictaș; Mapa; Makyol – Ozaltin; Nurol – Duygu; Tekfen – Dogus apar asocierile SA &PE Construct – Spedition UMB, Tehnostrade – Euro Asfalt (România – Bosnia) și Webuild (Italia). Proiectul cuprinde 65 de viaducte, poduri și pasaje (13 km), tunelul Meseș (2,9 km). Contractul are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni proiectarea și 60 de luni execuția). Aceasta înseamnă, pe hârtie, anul 2030!

Erbașu continuă spre Bihor

Antreprenorul Construcții Erbașu (România) a fost desemnat câștigător pentru Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km). Contractul de 884 milioane lei, fără TVA, finanțat prin fonduri UE, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile dacă nu vor fi depuse contestații. Va avea la dispoziție doi ani fizici (6 luni proiectarea și 18 luni execuția). Proiectul prevede 8 poduri, 8 pasaje, 3 viaducte. Secțiunea este parte din contractului pentru construirea A3 semnat în trecut cu constructorul american Bechtel, ulterior reziliat.
Exit mobile version