Un nou blocaj pe Autostrada Transilvania: viaductele de pe Nădășelu – Zimbor

Tags: , , ,
CNAIR a suspendat licitația pentru pentru cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, pe Autostrada Transilvania (A3), scoase din contractul cu UMB, deși trebuia să anunțe ofertele depuse. 

Lucrări executate anul trecut pe acest tronson de către grupul UMB | Foto: Asociația Pro Infrastructură

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este pusă în dificultate de tronsonul în execuție din județul Cluj.

“CNAIR a suspendat licitația pentru pentru cele două viaducte de la Nădășelu și Topa Mică, pe Autostrada Transilvania (A3), scoase din contractul cu UMB, deși trebuia să anunțe ofertele depuse. Licitația de 1 miliard de lei pentru viaductele de 3,2 km a fost suspendată, deși în 25 septembrie ar fi trebuit să se anunțe ofertele depuse.

Lucrările pentru loturile Nădășelu – Zimbor – Poarta Sălajului (42 km) sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență PNRR, dar fără cele două viaducte lotul Nădășelu – Zimbor (30 km) nu poate fi recepționat”, relatează consilierul județean sălăjean Nicolae Olar.

Pe tronsonul A3 dintre Cluj și Sălaj lucrările au început în 2021, finanțarea europeană pentru proiectul de 500 de milioane de euro fiind securizată atunci prin PNRR. Șantierultrebuiasă fie gata anul acesta, un termen real de finalizare ar fi 2025, însă este posibil ca proiectul să rateze chiar și anul 2026, termenul limită din PNRR pentru atragerea banilor europeni, atenționează oficialul sălăjean.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version