ARL a terminat mai repede culoarul Oțetului – Mărginașă

Municipalitatea clujeană a aprobat deschiderea circulației în zona străzilor Calea Mănăștur - Calea Moților - Uzinei Electrice - Oțetului – Mărginașă.

Municipalitatea a prevăzut o arteră directă între Podul Garibaldi, Uzinei Electrice, Oțetului și Mărginașă | Foto: PCN

Contractul încheiat de municipalitatea clujeană cu Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL) s-a ridicat la 7 milioane de euro.

Primăria Cluj-Napoca (PCN) a aprobat deschiderea circulației în zona străzilor Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă. A fost pusă în funcțiune instalația de semaforizare de la intersecția str. Oțetului – Ilie Măcelaru – Uzinei Electrice.

Trecerea prin intersecție se va realiza cu respectarea fazelor de semaforizare. Ca element de noutate adus de noua organizare geometrică a intersecției este permiterea circulației atât dinspre Uzinei Electrice, cât și Ilie Măcelaru spre Oțetului, către Calea Mănăștur.

Măsura are drept scop creșterea siguranței tuturor participanților la trafic care circulă prin această intersecție. Proiectul prevede regenerarea urbană a zonei Calea Mănăștur – Calea Moților – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă. A fost executat de ARL pentru 29,4 milioane de lei, plus taxa pe valoarea adăugată, având ca sursă de finanțare bugetul local.

Transportul public, favorizat față de cel privat

Durata de proiectare și execuţie a lucrării s-a ridicat la 23 de luni (debut, 10 ianuarie 2022). Prin acest obiectiv s-a prevăzut modernizarea Căilor Mănăștur și Moților – intersecție cu str. G. Coșbuc, str. Uzinei Electrice, Oțetului, Mărginașă. Modernizarea coridorului pe axa Est-Vest s-a realizat prin reducerea suprafeței carosabile, rezultând pe Calea Mănăștur patru benzi de circulație cu gabarit redus, late de 3 m.

Pentru axa Nord-Sud s-a prevăzut realizarea unei artere directe, care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală în mod direct, pe traseul Pod Garibaldi – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă, prin realizarea exproprierilor necesare și un pod peste Pârâul Morii, însoțite de extinderea Oțetului la patru benzi de circulație, introducerea de benzi ciclabile pe ambele sensuri, extinderea spațiilor destinate trotuarelor.

Pe Mărginașă s-a prevăzut lărgirea la trei benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moţilor, pentru asigurarea lățimilor minime necesare circulației auto în siguranță și realizarea spațiului de încadrare pentru preselectarea direcției de circulație (stânga – dreapta).

Toate intersecțiile și trecerile de pietoni de pe segmentele de stradă asupra cărora s-a intervenit prin proiect au fost semaforizate, într-un sistem inteligent de management trafic, adaptiv și prevăzut cu sisteme de prioritizare a mijloacelor de transport public față de cele private.

Lucrări din proiect:

Exit mobile version