Încep lucrările pentru varianta de ocolire a Făgărașului

În curând vor demara primele lucrări la centura de ocolire a Făgărașului este vestea bună pe care o dă Gheorghe Sucaciu, primarul municipiului. După semnarea contractului din iunie 2023, pentru proiectarea și execuția variantei ocolitoare a municipiului Făgăraș, STRABAG SRL, firma câștigătoare a licitației, a finalizat prima etapă, cea de proiectare. Compania a obținut avizele necesare și a fost dat ordinul de începere a lucrărilor. Potrivit primarului, lucrările vor începe cu cele două poduri de pe traseul variantei de ocolire. 

Gheorghe Sucaciu, primarul Făgărașului

„După trei decenii de tergiversări și piedici, mult așteptata CENTURĂ OCOLITOARE a Municipiului Făgăraș are mari șanse să fie gata anul viitor. Un vis mai vechi al făgărășenilor a devenit o certitudine. A fost emis ordinul de începere a lucrărilor, iar constructorul și-a făcut organizarea de șantier și a demarat lucrările.
În urma etapei de proiectare, unele avize au trebuit să fie reactualizate, s-a așteptat obținerea lor de la instituțiile abilitate, și din această cauză s-a întârziat cu aproape două luni semnarea ordinului de incepere a lucrărilor.
Când centura ocolitoare va fi finalizată, traficul rutier din oraș se va aerisi, nu vor mai circula mașini de mare tonaj, iar Făgărașul va deveni un oraș turistic atractiv”.

Cum va arăta lucrarea, potrivit documentelor din SEAP?

„Varianta de ocolire a municipiului Făgăraș va fi realizată în partea de nord a orașului, va avea o lungime de 5,922 km. Se desprinde din DN 1 la km 232+324 și se închide în DN 1 la km 236+263. Viteza de proiectare se încadrează în 50 km/h si 80 km/h. Legătura rutieră cu DN 1 este asigurată prin realizarea a doua intersecții giratorii. De la km 232+324 al DN 1, respectiv km 0+015 al variantei, varianta se desprinde în dreapta  drumului național, în lungul canalului de descărcare.

De la km 1+350 pana la km 4+700, varianta de ocolire merge în paralel cu râul Olt, aflând-se pe partea stângă a acestuia, la baza digului de protecție aflat în administrația S.C. Hidroelectrica S.A.. Pe acest sector, varianta de ocolire este încadrată de digul de protecție al râul Olt si contra-canalul acestuia, suprapunându-se peste drumul existent. După km 4+700 varianta de ocolire se îndepărtează de digul de protecție al râul Olt Pod, continuând pe lângă contra-canal, iar la km 4+755 se va realiza podul peste contra-canal.

De la km 4+755 traseul variantei de ocolire se duce înspre DN1, iar la km 5+179, avem podul peste Pârâul Berivoi. La km 5.93 varianta de ocolire se intersectează cu DN1, fiind finalul proiectului. În cadrul proiectului avem trei intersecții giratorice, două cu DN1 fiind la începutul și sfârșitul proiectului, iar la km 2+440 traseul variantei ocolitoare se intersectează cu drumul DJ104D printr-o intersecție sens giratoriu cu 4 brațe. Traseul proiectat supra traversează două obstacole și anume: contra canalul râului Olt, de la km 4+755 și pârâul Berivoi de la km 5+179.

Proiectul e prevăzut cu sisteme anti-zgomot

În cadrul proiectului a fost prevăzut a se amplasa panouri antifonice pe o lungime de 500 m. În cadrul proiectului este necesară relocarea canalului ANIF de la km 232+310 de pe DN 1. Soluția de relocare constă din realizarea unui canal având lățimea de 2.00 m (la baza canalului) și taluze cu înclinarea de 2:3. Lungimea canalului relocat este de 110 m. Subtraversarea canalului pe sub DN 1, va fi asigurată printr-un podeț nou dalat D=2.00 m, amplasat în conformitate cu planul de situație”.

Valoarea contractului este de 43.568.555.49 fără TVA, iar durata estimată de execuție a lucrărilor este de 24 de luni.

Exit mobile version