Dacia Asphalt a finalizat Traseul Transilvania Nord prin Gilău și Mărișel

Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean DJ 107P (DN 1) – Gilău – Mărișel – Drumul Național 1R, de 44 km, din Traseul Regional Transilvania de Nord, sunt terminate.

Șoseaua de munte recent modernizată conectează stațiunea Mărișel de drumul național | Foto: CJ Cluj

Garanția lucrărilor din contractul de 25 de milioane de euro a fost stabilită de forul județean la cinci ani.

Reabilitarea și modernizarea Drumului Județean DJ 107P (DN 1) – Gilău – Mărișel – Drumul Național 1R, de 44 km, din Traseul Regional Transilvania de Nord, sunt terminate. Proiectul cu finanțare UE prevede modernizarea și reabilitarea traseului județean 4 format din sectoare ale DJ 107P și DJ 107N.

,,Am finalizat lucrările de modernizare a unuia dintre cele mai importante drumuri județene pe care le avem în administrare. Importanța este determinată atât de perspectiva strategică, cât și din punct de vedere turistic, implicit economico-social. Am impus îndeplinirea tuturor standardelor de calitate și siguranță, dar și o garanție a lucrărilor de cinci ani”, a spus Alin Tișe, președintele CJ Cluj.

La Someșul Rece apare un pod nou

Operațiunile finalizate au constat în lucrări de modernizare a platformei drumului, 352 de accese la proprietăți, 79 de podețe, 5,8 km de rigole de acostament, 9,5 km de șanțuri și rigole, 617 m de rigole carosabile, precum și montarea de parapete metalici pe o lungime de 15 km.

Au fost realizate lucrări de marcaje și semnalizare rutiere. Lucrările de reabilitare au vizat 14 poduri. Cel de la km 4+310, din localitatea Someșul Rece, face obiectul unui alt contract: demolare și construire a unui pod nou. Stadiul fizic al lucrărilor deja realizate la noul pod consemnează 85%.

Până la finalizarea lucrărilor, traficul rutier se desfășoară pe un pod provizoriu. Lucrările au fost executate de asocierea Dacia Asphalt Bistrița – DP Cons – Dacia Faber  – Oyl Company Holding. Acestea au o valoare de 108 milioane lei, fără taxa pe valoarea adăugată, din care 45,4 milioane bani proveniți din fonduri europene.

Exit mobile version