Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

TRANSAVIA: „Sustenabilitate înseamnă pentru noi gândire pe termen lung, grijă pentru generațiile următoare, dezvoltare durabilă în baza unei strategii clare”

Companie născută în județul Alba, acum mai bine de 32 de ani, TRANSAVIA s-a impus în țară și în străinătate prin calitatea înaltă și siguranța totală a produselor sale. Secretul succesului liderului pieței de carne de pui din România se datorează modelului de afacere integrată 100% vertical, unic în regiune, calității și siguranței produselor oferite, grijii pentru oameni, mediu, animale și comunități.

 Făcând lucrurile mereu exact așa cum trebuie, compania este o dovadă clară că performanțele economice impresionante pot merge mână în mână cu sustenabilitatea și aspectele legate de ESG (mediu, social și guvernanță).

„Sustenabilitate înseamnă pentru noi gândire pe termen lung, grijă pentru generațiile următoare, dezvoltare durabilă în baza unei strategii clare și implicarea noastră, a tuturor. Pentru TRANSAVIA, o afacere de familie cu capital 100% românesc, sustenabilitatea a fost întotdeauna un lucru foarte serios, care ne-a ajutat să fim eficienți, să gestionăm corect resursele și să avem o bază de dezvoltare solidă. Încă de la început am făcut lucrurile așa cum trebuie: viziune clară, strategie puternică, execuție impecabilă, de la bob la furculiță. Acest mod de a acționa ne-a permis să ne dezvoltăm sustenabil, să fim lideri puternici de piață și să cucerim și alte piețe, exportând aproximativ 30% din producția noastră de peste 100.000 de tone de carne de pui”, declară Theodora Popa, Vicepreședinte TRANSAVIA.

Cu investiții cumulate care în ultimii 10 ani depășesc 250 de milioane de euro, TRANSAVIA este un pionier în inovație și sustenabilitate în industria alimentară. Aceste investiții care redefinesc standardele de durabilitate din industrie, nu doar îmbunătățesc eficiența operațională a companiei, ci contribuie și semnificativ la eforturile de combatere a schimbărilor climatice și promovare a unui viitor mai verde. Doar în ultimul an, liderul cărnii de pui din România a implementat cu succes proiecte strategice precum noua linie de procesare de ultimă generație, care îi va permite să își dubleze capacitatea de procesare a cărnii de pui în produse elaborate, consolidându-și astfel poziția la nivel regional, sau noi hale pentru creșterea puilor și dezvoltarea unei baze de depozitare cereale. Alte investiții esențiale în extinderea capacității de producție și asigurarea unui lanț de aprovizionare eficient și prietenos cu mediul includ noua stație performantă de făinuri proteice, cu ajutorul căreia compania abordează în mod circular sub-produsele rezultate în urma proceselor tehnologice, reușind să opereze sustenabil, fără generarea de deșeuri.

TRANSAVIA a investit aproximativ 35 de milioane de euro în implementarea celui mai mare proiect de energie regenerabilă din industria alimentară din România. O stație de cogenerare de înaltă eficiență electrică și circa 30 de hectare de panouri fotovoltaice vor asigura între 80% și 100% din energia electrică necesară proceselor de producție. Această inițiativă susține nu doar eficiența energetică, ci și eliminarea anuală a 18 milioane kg CO2, echivalentul plantării unei păduri de 900 de hectare (841,000 de copaci/an).

În ceea ce privește eficiența energetică, compania are preocupări la toate capitolele: absolut toate spațiile de producție sunt eficientizate energetic, sunt bine construite, bine izolate, cu sisteme centrale de ventilație și încălzire, cu iluminat economic, astfel încât consumul energetic să fie cât mai redus.

Pentru reputata afacere de familie, sustenabil înseamnă oferirea Calității absolute prin aplicarea de către toți cei aproape 2.400 de angajați a celor mai bune practici și celor mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. Angajamentul față de sustenabilitate și siguranța alimentară nu este doar o promisiune, ci o realitate demonstrată prin certificările de prestigiu precum BRCG, FSSC și Global G.A.P. (singurul producător din sector care deține această certificare), care sunt dovada clară a dedicării constante către calitate și siguranță și atestă angajamentul nostru față de practici agricole durabile și bunăstarea animalelor. Un semn de recunoaștere și de apreciere a calității deose­bite a produselor noastre este și statutul TRANSAVIA de „Furnizor al Casei Regale”, încă din 2006. Aceste certificări reprezintă o verificare solidă a angajamentului companiei de a produce carne de pui nu doar sigură pentru consumatori, dar și durabilă din punct de vedere al mediului.

Unul dintre cei mai mari contributori la bugetul de stat datorită profitului semnificativ obținut an de an, compania și-a asumat și rolul de pionier în sustenabilitate, fiind singura companie din sector care publică în mod transparent, încă din 2019, Rapoarte de Sustenabilitate, realizate conform standardelor GRI. Obiectivele ambițioase ale companiei sunt aliniate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite (SDGs) și impun traiectoria durabilă pe care compania transilvăneană s-a angajat. Pusă în valoare de un model de afacere unic în regiune, TRANSAVIA integrează vertical întreaga sa operațiune, asigurând calitatea, siguranța și durabilitatea pe întreg lanțul de producție, de la bob la furculiță. Rezultatele, pe toți cei patru piloni strategici dezvăluie rezultatele deosebite înregistrate de companie:

Producție responsabilă:

  • 100% din producția TRANSAVIA de carne de pasăre este certificată BRCGS Food Safety (British Retail Consortium Global Standards) și FSSC 22000 (Food Safety System Certification).
  • 100% din fermele de creștere a puilor, din stațiile de incubație și din fermele de reproducție sunt certificate ISO 22000:2018.
  • 100% din producția de furaje combinate este certificată ISO 22000:2018.
  • 100% din produse sunt supuse auditurilor de certificare de terță parte care atestă calitatea și siguranța atât a produselor, cât și a operațiunilor întreprinse în vederea obținerii unor produse sigure pentru consumatori.
  • compania a înregistrat ZERO incidente de neconformare cu reglementările legislative în vigoare în ceea ce privește sănătatea și siguranța consumatorului.

Grija față de Mediu:

  • 659,845 tone CO2 au fost reduse prin reciclarea deșeurilor de ambalaje.
  • 8,644 tone CO2 au fost reduse prin reutilizare prin închiriere a ambalajelor de lemn-paleți.
  • compania a avut până la 99,45% grad de valorificare a deșeurilor.

Responsabilitate față de angajați:

  • în anul de referință, compania a avut 2.348 de angajați, cu o pondere de gen echilibrată, cu 42,9% femei.
  • angajații TRANSAVIA sunt plătiți peste minimul pe economie stabilit în România, mereu la timp și nu există nici o formă de discriminare sau neegalitate de șanse și tratament între femei și bărbați. Adițional, pe lângă salariu, angajații primesc și o serie de beneficii și avantaje suplimentare, în baza performanței.
  • stabilitatea locului de muncă este asigurată pentru fiecare angajat, iar obligațiile salariale și către instituțiile statului sunt plătite întotdeauna la zi.

Implicare cu impact social:

  • valoarea totală a sponsorizărilor a fost de peste 6,2 milioane lei, contribuind la sprijinirea a 39 de organizații și entități, din domeniul social, medical, educațional, sportiv, universitar și UAT-uri, și susținând cheltuieli medicale pentru tratamentul a 6 persoane fizice.
  • impactul pozitiv la nivelul comunităților în care activează compania s-a realizat în 3 domenii prioritare: Educație, Sănătate, Sport.

 

TRANSAVIA este singura companie cu capital 100% românesc care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.

 

Articol publicat în ediția cu nr. 124 a revistei Transilvania Business.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Firma austriacă Schrack Technik a dotat un laborator de la Univesitatea din Oradea

Articolul următor

Cum răzbat micii producători la oraș. Provocările fermierului ardelean

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share