Turcii de la Makyol, favoriți la străpungerea Meseșului cu A3

Tags: , , ,
Asocierea condusă de Makyol și-ar fi acontat, cu cel mai mare punctaj, licitația Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la care a depus ofertă și grupul UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu.

De la Suplacu de Barcău la Nușfalău, autostrada a fost construită de alți turci, cei de la Nurol | Foto: Asociația Pro Infrastructură

Compania din Turcia a câștigat contractul pentru cel mai costisitor tronson al Autostrăzii Transilvania (A3), de pe teritoriul județului Sălaj, estimat la 2 miliarde €, conform Gândul.

Asocierea condusă de Makyol și-ar fi acontat, cu cel mai mare punctaj, licitația Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la care a depus ofertă și grupul UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu.

Porțiunea respectivă a A3 se referă la proiectarea și execuția la subsecțiunea 3B3 Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv tunelul rutier la profil de autostradă în zona Meseș, dar și la subsecțiunea 3B4 Zalău – Nușfalău, valoarea maximă a contractului fiind de 8,8 miliarde de lei, plus taxa pe valoarea adăugată.

Traseul pe A3 Zalău – Nușfalău va avea 41 km, iar Tunelul Meseș, 2,8 km. Durata contractului este de 138 de luni și cuprinde 18 luni proiectarea, 60 de luni execuția lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție. Până la Poarta Sălajului, A3 este construită de grupul UMB, iar de la Suplacu de Barcău la Nușfalău a fost finalizată de Nurol (Turcia).

Cinci asocieri din Turcia la licitație

La licitație au participat asocierile conduse de Ictas, Mapa,  Makyol, Tekfen, Nurol (Turcia), WeBuild (Italia), SA & PE Construct (România). Prețul ofertei a contat în proporție de 55%, urmat de metodologia de realizare a contractului (15%), perioada de garanție (9%), experiența deținută de proiectantul de tuneluri (7%), managerul de proiect (6%) și proiectantul de drumuri (4%).

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Exit mobile version