Reclamațiile înregistrate la ASF împotriva companiilor de asigurare s-au înjumătățit anul trecut

ASF logo (Sursa: ASF)

ASF logo (Sursa: ASF)

Falimentul companiilor cu probleme din asigurări a dus la scăderea numărului de reclamații înregistrate la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Cel mai recent exemplu de faliment este cel al Euroins, care a intrat în procedura de faliment pe 9 iunie 2023, iar Fondul de Garantare a Asigurărilor a preluat dosarele de daună RCA (asigurarea auto obligatorie). Efectul imediat a fost scăderea la jumătate a numărului de petiții înregistrate în semestrul al doilea din 2023, mai exact la 3.861, reducerea fiind de 46% comparativ cu a doua jumătate a lui 2022. 

Defalcat pe sectoare, în semestrul II din 2023, s-au înregistrat:

Distinct, s-au înregistrat, în semestrul II din 2023, 783 de petiții unice reprezentând petițiile clasate și redirecționate spre soluționare autorităților competente, conform prevederilor OG nr. 27/2002, cu modificările și completările ulterioare.

Toate petițiile adresate Autorității de Supraveghere Financiară au fost soluționate în termen legal, cu un timp mediu de răspuns de 18,65 zile, potrivit datelor rezultate în urma monitorizării activității de gestionare a petițiilor. Termenul legal de soluționare este de 30 de zile sau, după caz, de 45 de zile.

Pe parcursul semestrului II al anului 2023, la nivelul Autorității de Supraveghere Financiară, s-au finalizat 3.760 de petiții. Diferențele dintre numărul petițiilor înregistrate și numărul petițiilor finalizate pe parcursul semestrului II al anului 2023 se explică prin faptul că o parte din răspunsuri sunt aferente petițiilor înregistrate în luna iunie a anului 2023 și/sau prin faptul că o parte din petițiile unice înregistrate în luna decembrie 2023 se finalizează în luna ianuarie-februarie 2024.

Gestionarea petițiilor se realizează la nivelul ASF prin intermediul aplicației informatice dedicate acestei activități, aplicație care asigură înregistrarea și evidența petițiilor în timp real.

Digitalizarea și inovația tehnologică fac parte din modul de lucru obișnuit al ASF în ceea ce privește gestionarea petițiilor, astfel că 95,63% din totalul petițiilor sunt procesate exclusiv prin mijloace electronice.

Exit mobile version