Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Unde se duc absolvenții când se duc. Lecții de la antreprenorii Clujului

Tactici de impresionare a angajatorilor pentru a obține salarii cât mai mari, dar și tehnici de dobândire a experienței necesare în accederea la un job bun le-au fost expuse studenților Universității Babeș-Bolyai (UBB).
Tinerii de la UBB au aflat despre eșecurile și succesele antreprenorilor prezenți | Foto: TB

Tactici de impresionare a angajatorilor pentru salarii cât mai mari, dar și modalități de dobândire a experienței necesare pentru a prinde un job bun le-au fost expuse studenților Universității Babeș-Bolyai (UBB).

“În departamentele unde se fac cele mai moderne lucrări de la noi este plin de tineret unde este vorba despre soft, la bazele de date, dispecerizare. La EnergoBit suntem trei asociați, dar venim la sediu doar din când în când deoarece ne-am făcut o echipă executivă foarte bună.



În general, în domeniul energetic căutăm oamenii motivați să facă treabă în job-ul lor. Pentru angajare nu cerem recomandare, ne bazăm pe sinceritate, iar la interviu apreciem pe cineva care răspunde că se vede directorul firmei în 2-3 ani. Dintre cei 700 de angajați, 250 sunt ingineri, mereu este nevoie de ei.

În celălalt domeniu în care sunt implicat, hoteluri – restaurante – catering, este cu totul altceva, o migrațiune permanentă, azi vezi un chelner într-un restaurant, peste o săptămână te servește în alt restaurant, pleacă dintr-o parte în alta ca jucătorii de fotbal și nu ai ce le face”, a dezvăluit Ștefan Gadola, cofondator al EnergoBit și proprietar al localului Chios.

“În domeniul financiar-bancar s-a schimbat psihologia angajaților, suntem mai deschiși și noi, și generația actuală, iată că ne-am adaptat și la pandemie, și la război. Băncile nu sunt atât de rigide cum s-ar crede: poți să faci interactiv, pe partea cu publicul, să înveți lucruri noi, să te apropii de partea de cercetare, analiză, să te ocupi de investiții sau să stai în back-office. Training-urile și cursurile care se organizează la noi nu sunt impuse, ci la libera alegere a angajatului”, a menționat Corina Topan, Manager Regional Premier la BRD.

ONG-urile, atu la angajare

Alin Vaida, director executiv al Asociației Fapte, a sugerat tinerilor să își facă experiență, frecvent cerută de companii, în organizațiile nonguvernamentale. “Noi luăm anual câte doi studenți în internship, pentru festivalul pe care îl organizăm, Jazz in The Park, sau pentru alte proiecte, câteodată redirecționăm “internii” către partenerii noștri.

În Cluj s-a creat o competiție benefică între festivaluri, începând cu “bunicul” nostru Untold, apoi cu apariția Electric Castle și Jazz in the Park, care au pornit în același weekend, continuând după doi ani cu Untold. În domeniul cultural au crescut salariile, beneficiile, se investește în oameni, nu este ca mai demult când tinerii își făceau mâna la festivaluri pentru a prinde apoi un job în corporație”.

“Multe dintre facultăți au știut să se adapteze vremurilor actuale, vin cadre didactice cu altă mentalitate. Aici, pe holurile FSEGA, am putut să lucrez pe laptop, am avut acces la priză, internet, sunt invitați mulți specialiști de la care poți învăța – inclusiv din eșecurile lor. Candidații la un job vin acum cu alte pretenții față de generația anterioară care se agăța de un loc de muncă.

Sunt atenți la sănătate, la felul în care sunt tratați de angajator, vorbesc de la egal la egal cu directorul, prevăd din timp comportamentele toxice ale angajatorilor. La rândul lor, angajatorii nu se mai uită la CV, ci mai ales la potențialul candidaților”, este de părere Ioana Szabo, manager de comunicare al agenției Hacking Work.

De la barman, la consultant politic

“Este bine că tinerii sunt pasionați de inovație în România, însă aceasta nu are o legislație foarte clară. Mulți dintre ei vin cu proiecte pe cercetare, dezvoltare, inovare, avem multe inovații cu care ne putem mândri în țară – însă finanțarea de la nivel național este slabă, de aceea orientarea este spre fondurile europene.

Studenții vin cu entuziasm, iar noi, ca instituție, nu trebuie să le tăiem aripile printr-o rigoare exagerată. E important ca ei să fie angrenați în partea de networking, prezență pe LinkedIn, să facă voluntariat, să facă tot posibilul să ajungă în vizorul angajatorilor, să caute să fie interesați și curioși”, a îndemnat Kinga Hening, cercetător la Centrul TechTransfer al UBB.

“Eu am încercat să fac multe, dar am eșuat adeseori: am fost DJ, barman, am dat faliment cu un restaurant, am făcut marketing politic, până la urmă tot m-am potrivit la ceva. Ca student e bine să activezi într-o asociație de tineret, în grupurile de acțiune locală, să faci voluntariat în ONG, să te implici în organizarea de evenimente, mai ales să scrii proiecte și să le și implementezi.

Sunt multe meserii care abia acum apar, deci sunt multe nișe, deci poți să ceri câți bani vrei dacă nu sunt mulți oameni care fac treaba ta”, susține Vlad Tăușance, publisher al platformei de știință și tehnologie Mindcraft Stories.

Tactici de impresionare a angajatorilor pentru salarii cât mai mari, dar și modalități de dobândire a experienței necesare pentru a prinde un job bun le-au fost expuse studenților Universității Babeș-Bolyai (UBB).

Asalt studențesc

Temele propuse de studenți au fost experiența cerută candidaților la un loc de muncă, lipsa de perspectivă pentru absolvenții unor anumite profiluri, empatia redusă a părinților pentru direcția în care vor să meargă copiii, tânărul bine pregătit vs. tânărul descurcăreț.

Cei opt specialiștii convocați de UBB la evenimentul „Community Meeting. Tineri și joburi” le-au oferit o privire de ansamblu asupra modului în care se pot pregăti pentru primul loc de muncă, dar și care sunt abilitățile necesare pentru a avea o viață de succes.

Evenimentul organizat de Școala de Valori la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor a cuprins secțiunile „Cum ne echipăm pentru orice job?” și „Inspirațional – Curaj și echilibru. Succes fără burnout”. A doua i-a avut ca protagoniști pe Laura Ionescu – copywriter freelancer, Ciprian Mureșan – curatorul Pavilionului României Bienala de la Veneția, Daliana Olah – Senior Career Coach și Trainer la Career Shift.

Tinerii au aflat răspunsuri la întrebările despre cum să se pregătească de primul interviu, cum să dezvolte un mediu sănătos la locul de muncă, ce abilități sunt necesare pentru angajare, cum arată locul de muncă unde pot progresa. Proiectul Mindcraft Academy îi încurajează pe cei prezenți să pună întrebările care îi frământă în legătură cu viitorul lor ca să ia cele mai bune decizii pentru carieră și viața personală.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Primul microbuz 100% electric din zona Ardealului a ajuns în comuna clujeană Panticeu.

Clujul are primul microbuz electric din Transilvania

Articolul următor

Banatul sârbesc devine o mică Cappadocia în acest weekend

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share