Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Azitis a vândut o platformă industrială din Cluj cu 2,6 milioane €

Azitis, prima platformă de licitații complet digitalizate a acestor bunuri, a înregistrat vânzări de 20 milioane €, iar numărul licitațiilor desfășurate a depășit 600 în 10 luni de la lansare.
Sediul Hidroconstrucția din Cluj figurează pe Azitis ca fiind deja vândut | Foto: Google

Portalul digital de licitații pentru bunuri provenite din situații de dificultate (distress) a reușit să valorifice eficient mai multe proprietăți din județ.

Azitis, prima platformă de licitații complet digitalizate a acestor bunuri, a înregistrat vânzări de 20 milioane €, iar numărul licitațiilor desfășurate a depășit 600 în 10 luni de la lansare. Cele 350 de bunuri disponibile pe platformă sunt împărțite în 11 categorii, de la terenuri, utilaje, până la afaceri la cheie și însumează o valoare de 40 milioane €.

Toate activele reprezintă oportunități de achiziții pentru persoane fizice și juridice, fiind vândute de companii în insolvență, faliment sau care se confruntă cu diverse situații de executare silită, ori de lichidare voluntară de portofolii.

“Obiectivul nostru a fost să facem vânzări de 5 milioane € în 2024. Am depășit deja 20 milioane și suntem în creștere. Activele provenite din diverse stări de dificultate trec printr-un proces de reconversie, plecând de la o condiție de subutilizare și ajungând la o utilitate economică optimă sau superioară. Practic, dobândesc o nouă viață prin platforma noastră”, a declarat Vasile Godîncă-Herlea, CEO al Azitis.com.

Un teren din Florești, supervalorizat 

„Tocmai am încheiat prima campanie de vânzări pentru bunurile societății Hidroconstrucția, aflată în insolvență. Pentru cele 29 de bunuri s-au înscris 171 de participanți. Am vândut 20 dintre ele, toate peste valoarea de piață – cele mai atractive fiind cu potențial de dezvoltare imobiliară.

Un alt exemplu e un teren din Florești (Cluj), care s-a vândut la 388% din valoarea de piață. La această licitație au fost plasate 144 de oferte și au participat 16 investitori, o dinamică unică în domeniul vânzărilor în distress”, spune Flavius Drăghici, COO al Azitis.

Azitis afișează prețul de pornire pentru fiecare bun listat, însă lucrează cu noțiunea de preț de rezervă, adică prețul stabilit și așteptat de către vânzător a se obține în licitație, care este confidențial și sub care bunul nu se poate vinde.

Azitis listează 350 de bunuri, în 11 categorii: terenuri, construcții, transporturi, utilaje, stocuri, deșeuri, mobilier, birotică/IT, afaceri la cheie, echipamente și instalații și diverse (un stoc de vinuri de 11.000 €). Cel mai scump bun vândut e o proprietate industrială situată din comuna clujeană Baciu: 2,6 milioane €.

Limuzină Jaguar, la vânzare cu 9.250 €

Cel mai repede se vând autoturismele și utilajele de construcții. Cel mai căutat activ conform numărului de vizualizări e un autoturism marca Jaguar, cu 26.000 vizualizări, la prețul de pornire stabilit la 9.250 euro. Cel mai valoros bun de pe platformă e un ansamblu de cămine de nefamiliști, fiecare clădire pornind de la 2,8 milioane €. Până la finalul anului, compania își propune să listeze bunuri de 50 milioane €.

Peste 600 de licitații au fost susținute pe Azitis în ultimele 10 luni, din care 150 câștigate. Media lunară a utilizatorilor unici a depășit 35.000. Cumpărătorii și-au creat 4.000 de conturi, din care 3.200 persoane fizice. Investiția în platformă se apropie de 1 milion €. Compania preconizează venituri de 0,5 milioane € în 2024, ajungând la punctul de rentabilitate operațional.

Pentru 2025, Azitis estimează venituri de cel puțin 1 milion € în urma vânzării a 40% din bunurile listate, a căror valoare va depăși 100 milioane €. Pe termen lung, compania vrea să acopere întreagă piață de distress, listând bunuri provenite din insolvență, executări silite și portofolii în lichidizare ale companiilor sănătoase sau băncilor.

Obiectivele includ dezvoltarea și extinderea pe piața regională din Europa Centrală și de Est, crearea unei instituții financiare nebancare care să ofere soluții de finanțare pe termen scurt pentru cei care achiziționează active. Azitis își propune să democratizeze accesul la oportunitățile de achiziții prin simplificarea procesului de licitație, reunind active provenite din întreaga piață de distress.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Compania orădeană iRMS - parteneriat pentru viitor cu KUKA Robotics

Articolul următor

New Kopel Car Import furnizează 30 de autobuze electrice BYD Oradiei

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Ovi Pascu, omul care vorbește cu lemnul

Lemnul vorbește! Dar nu toată lumea îl aude și îl înțelege. Artistul orădean, Ovidiu Pascu, „Moșul” pentru prieteni,…
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Ovi Pascu, omul care vorbește cu lemnul

Lemnul vorbește! Dar nu toată lumea îl aude și îl înțelege. Artistul orădean, Ovidiu Pascu, „Moșul” pentru prieteni,…
Transilvania Trek Cluj (TTC) își extinde amprenta în România cu mai multe proiecte noi.
Citeste mai mult

Hiltonul din Apuseni prinde contur

Operatorul de hoteluri Transilvania Trek va demara prima fază a unității turistice din stațiunea Beliș-Fântânele. “Transilvania Trek Cluj…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share