Vești bune din Bistrița. TeraPlast revine pe plus în 2025

TeraPlast

Delegație guvernamentală în vizită la procesatorul bistrițean de polimeri | Foto: TeraPlast

Cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est a marcat o evoluție de două cifre în primul trimestru al anului, ca venituri și profitabilitate.

Creșterea vine pe fondul unui mix de factori strategici: integrarea achizițiilor recente, eficientizarea operațională și consolidarea prezenței pe piețele externe, dar și datorită efectului de bază, potrivit conducerii TeraPlast.

„Începutul anului arată un grup întărit, mai mare și mai puternic, cu o amprentă extinsă pe piețele europene. Creșterile de două cifre în vânzări și profitabilitate sunt rezultatul concret al deciziilor strategice de internaționalizare.

Începem să arătăm acționarilor efectele măsurilor de eficientizare operațională implementate în ultima perioadă și a investițiilor masive făcute în ultimii ani. Incertitudinea din aceste zile ne validează strategia de extindere regională. Vom continua să ne concentrăm eforturile spre creșterea afacerilor și capitalizarea oportunităților.

Avem curaj și ne bazăm pe experiența acumulată, disciplină financiară și un plan de dezvoltare atent calibrat”, a declarat Bogdan Crăciunaș, director financiar al TeraPlast.

De la -2,5 la +1,2 milioane lei

Cifra de afaceri a grupului a atins 249,2 milioane de lei în trimestrul 1 al anului curent, în creștere cu 41% față de 176,8 milioane de lei în aceeași perioadă din 2024. Profitul net la nivel consolidat a fost de 1,2 milioane de lei în T1/2025, față de o pierdere de 2,5 milioane în T1/2024.

Vânzările cantitative au crescut cu 25%, de la 23.000 de tone în T1/2024, la 30.000 tone în primul trimestru al anului curent. Cele în afara României au reprezentat 38% din cifra de afaceri consolidată, în urcare de la 17% în T1/2024.

În sumă absolută acestea s-au triplat, pe fondul extinderii geografice a grupului, de la 31 milioane lei în T1/2024, la 95 milioane în T1/2025 în linie cu strategia de internaționalizare a vânzărilor grupului și de reducere a dependenței de o singură piață.

Creșterea accelerată a segmentului de instalații s-a datorat cererii de pe piețele externe, unde consolidarea firmelor preluate din grupul Wolfgang Freiler și începerea producției în fabrica din Zsambek au fost principalele motoare. Acestea, la rândul lor, au contribuit și la o îmbunătățire a marjelor.

Cum au evoluat liniile de business

Statul român, un prost plătitor

“Piața din România are o cerere solidă, în ușoară creștere față de anul trecut, alimentată de proiectele de apă canal, finanțate prin fonduri europene (PNRR și PDD), dar și fonduri guvernamentale (Anghel Saligny). O sursă semnificativă a creșterii cererii pe piața națională, față de anul trecut, vine din zona rețelelor de gaz datorită proiectelor finanțate cu fonduri europene.

Un neajuns al pieței interne este decontarea cu întârziere a lucrărilor clienților finanțate prin programul Anghel Saligny. În baza informațiilor publice disponibile, plățile urmează să fie aduse la zi la mijlocul lunii mai”, conform managementului TeraPlast.

Compania TeraPlast este listată la Bursa de Valori București, în indicele de referință BET al Bursei de Valori București, indicii Small Cap și Global All Cap ai FTSE Russell și în indicii MSCI Frontier IMI.

Grupul este cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est și cuprinde companiile TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast Moldova, Optiplast Croația, Aquatica Experience Group și Somplast, firmele grupului Wolfgang Freiler (Austria și Ungaria).

Exit mobile version