Primăria Cluj-Napoca (PCN) a dat liber la proiectarea tronsonului cel mai consistent al viitoarei șosele de mare viteză TransRegio Feleac.
“Am dat ordinul începere a serviciilor de proiectare pentru tronsonul doi a Centurii Metropolitane Cluj-Napoca (CMCN), începând cu 23 iunie. Serviciile de proiectare se desfășoară pe 19 sectoare, iar primul termen de finalizare a unor sectoare este de cinci luni.
Lucrăm la exproprieri și sunt multe și scumpe: costă peste 200 de milioane de euro. De asemenea, lucrăm la pregătirea datelor tehnice necesare elaborării autorizației de construire și a celorlalte chestiuni tehnice. Este vorba despre tronsonul 2 al CMCN pentru care am semnat contractul de execuție, de 1,1 miliarde €.
Avem contractul semnat, firmă câștigătoare, licitație încheiată, în mod firesc se desfășoară cele două etape: proiectarea și execuția. Primul tronson, Cluj-Napoca – Florești, lărgirea de la 4 la 6 benzi, este în lucru; ținem sub observație constructorul pentru că trebuie să finalizeze lucrările la începutul anului viitor”, a spus primarul Emil Boc.
Primarul amenință Viarom
Acesta avertiza antreprenorul general de pe primul tronson, Viarom Construct București, că riscă să nu își finalizeze în termenul stabilit prin contract lucrarea de lărgire de la 2 la 3 benzi pe sens a Drumului Național 1, între localitățile Florești și Cluj-Napoca. Boc a spus că va reveni periodic pe șantier pentru a controla ritmul lucrărilor.
“Viarom riscă să nu termine lucrarea la termenul contractual, care este 4 ianuarie 2026, potrivit datelor pe care le am. Înțeleg că poate fi vreme rea, înțeleg că a plouat, că pot fi probleme, dar după datele pe care le văd în teren și informațiile pe care le-am primit nu veți termina lucrarea la timp.
Vreau să știe toți clujenii, toți cei care locuiesc în Florești să vi se adreseze, pe lângă sancțiunile prevăzute de lege, dacă nu terminați lucrarea în termenul legal, plus perioadele legale în care nu s-a putut lucra. Nu văd că aici s-ar lucra intens.
Văd un tractor care stă, niște muncitori care au apărut să lucreze după ce am apărut și eu. Acum trebuie să lucrați la cel mai înalt nivel, acum e vremea mai bună și nu văd o mobilizare bună pe teren. Dragă antreprenor general, cu toți subcontractorii pe care îi aveți, la Cluj ori faceți treabă, ori aveți probleme!
La noi nu vă mai vedem la licitație deschisă, transparentă, dacă nu terminați în termenul legal lucrările pe care le-ați asumat prin licitație publică deschisă, transparentă. Sunt aici să vă atrag atenția că nu este de glumă cu Clujul, deoarece clujenii sunt cei care stau în trafic. E doar o avertizare – pe partea legală se aplică sancțiunile din contract.
Pe partea morală și de opinie publică trebuie să împărtășiți și dvs. responsabilitatea nefinalizării, dacă este cazul, la timp, a acestor lucrări. Nu am motive să cred că veți termina la timp. Să dea D-zeu să faceți minuni în următoarele șase luni și să terminați, dar mobilizarea nu este la nivelul pe care mi l-am dorit. Nu e de glumit cu lucrările de infrastructură la Cluj. Să terminați la timp lucrările și de calitate!”.
Constructorul bistrițean Dimex 2000 a semnat contractul pentru tronsonul 2 al CMCN: asocierea trebuie să realizeze în patru ani proiectarea și execuția variantei ocolitoare și drumurilor de legătură (40 km). Acesta se va desfășura între nodurile Florești, Calea Turzii și conexiunea cu Varianta Ocolitoare Cluj Est Vâlcele – Apahida. Tronsonul 1 al TR 35, Florești – Cluj-Napoca, îl realizează asocierea Viarom Construct – Electrogrup.