Săptămâna aceasta a început montarea grinzilor la pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd. Pasajul va trece deasupra sensului giratoriu de la intersecția dintre Centura Oșorhei, drumul spre Fughiu și DN1.
Până în prezent au fost montate 8 din cele 20 grinzi . Lucrările la pasaj au început în 24 februarie 2025, iar stadiul acestora a ajuns la 60%.
Caracteristicile pasajului
Noul pasaj va avea o lungime totală de 402 metri și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație.
Proiectul presupune, de asemenea, realizarea unei benzi suplimentare în mijlocul localității Oșorhei, la intersecție cu drumul județean 767E, care pleacă din centrul localității spre Copăcel. Banda suplimentară este pentru viraj la stânga, pentru cei care vin dinspre Aleșd. În plus, vor fi modernizate șase treceri de pietoni din interiorul localității. Acestea vor fi dotate cu iluminare inteligentă, în sensul în care, la apropierea pietonilor, intensitatea luminii se va mări.
Pe perioada desfășurării lucrărilor, traficul rutier a fost deviat pe Centura Oșorhei și a fost realizată o bretea de legătură între DN1 și Centura Oșorhei.
Porțiunea de drum de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd este cea mai aglomerată din județul Bihor, cu 24.000 de autovehicule zilnic.
Lucrările sunt executate de asocierea de firme Freyrom (Lider), Integrated Road Solutions S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Procons Group.
Valoarea contractului pentru realizarea acestui proiect este de 28.236.923,35 lei, fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată cu fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027.
Alte 7 pasaje rutiere
Consiliul Județean Bihor urmează să realizeze alte 7 pasaje rutiere supraterane și subterane. În licitație pentru găsirea unui constructor este pasajul subteran situat la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu, în Oradea.
De asemenea, în licitație sunt alte 4 pasaje rutiere (unul subteran și 3 supraterane). Acestea vor fi construite pe cele mai aglomerate artere din Oradea, la ieșirile din oraș spre Arad, Cluj și Satu Mare.
Alte 2 pasaje rutiere vor fi construite în cadrul proiectului trenurilor metropolitane, astfel încât drumurile actuale să nu se intersecteze cu traficul feroviar. Un pasaj va fi construit pe Centura Oradea, peste calea ferată care leagă Oradea de Sânmartin – Băile Felix. Cel de-al doilea pasaj va fi pe sub Podul CFR și Centura Oradea, care va devia traficul de pe strada Cazaban pe direcția spre Sântandrei (strada Bujac).