Saint-Gobain își majorează vânzările și marja de profit

Categorii: Județe, Ultimele știri
Saint-Gobain

Lider mondial în soluții ușoare și sustenabile pentru construcții a prezentat rezultatele sale financiare din primul semestru al acestui an.

„Performanța noastră din primul semestru al anului 2025 demonstrează încă o dată robustețea noului profil al Saint-Gobain, caracterizat de creșteri în vânzări și profitabilitate, în ciuda unei anumite rețineri prezente pe unele piețe. Asia și țările emergente au continuat să susțină creșterea grupului.

Europa a înregistrat o nouă îmbunătățire secvențială, în timp ce America de Nord a cunoscut o ușoară scădere a vânzărilor. Integrarea achizițiilor noastre recente ne-a permis să consolidăm calitatea profilului nostru, bazat pe un model de creștere profitabilă, dar și să beneficiem de efectul echilibrării profiturilor obținute în cele trei zone geografice.

Modelul nostru operațional descentralizat pe țări, fără expunere directă la tarife vamale, este esențial pentru capacitatea grupului de a rezista șocurilor externe. Directorii noștri generali din fiecare țară gestionează acum întreaga gamă de soluții, pentru a accelera creșterea grupului în fiecare dintre canalele și piețele finale.

În ciuda unui mediu macroeconomic în continuare contrastant și a incertitudinilor geopolitice persistente, sunt încrezător că anul 2025 va fi un alt an de succes pentru Saint-Gobain, în primul rând datorită eforturilor depuse de echipele noastre, cărora le mulțumesc pentru angajamentul lor.

În cadrul evenimentului Capital Markets Day, pe 6 octombrie, vom prezenta noile ținte ale Grupului, aliniate cu postura sa lider mondial în soluții ușoare și sustenabile pentru construcții, atât în ceea ce privește creșterea profitabilă și performanța superioară, cât și crearea de valoare pentru toți partenerii noștri”, a declarat Benoit Bazin, președinte și Chief Executive Officer.

Date din raport:

Un nou profil de creștere profitabilă

Grupul continuă să înregistreze performanțe superioare față de media piețelor în care activează, datorită poziției sale strategice de lider mondial în domeniul soluțiilor ușoare și sustenabile pentru construcții:

Performanța operațională a grupului

Vânzările au crescut cu 3,4% în monede locale și cu 1,7% în raportările totale, ajungând la 23,9 miliarde euro, context ce reflectă deprecierea majorității monedelor în raport cu euro în al doilea trimestru (impact negativ al cursului de schimb de 2,8%).

Impactul pozitiv de 3,9% generat de schimbările în structura grupului reflectă în principal patru achiziții recente care consolidează profilul de creștere profitabilă al Saint-Gobain: CSR în Australia, Bailey în Canada, Cemix în America Latină și FOSROC în India și Orientul Mijlociu.

Optimizarea profilului grupului a continuat, de asemenea, prin efectul vânzărilor de active, în special cea a PAM Building (sisteme de canalizare pentru clădiri). Pe o bază comparabilă, vânzările au scăzut cu 0,5%, susținute de creșterea din regiunea Asia-Pacific, Americi și Divizia de Soluții cu Performanță Ridicată, în timp ce Europa a înregistrat o scădere mai redusă.

Cu un efect negativ al numărului de zile lucrătoare de 1% în primul semestru, volumele au fost practic stabile la un număr comparabil de zile lucrătoare (în scădere cu 1,5% la numărul efectiv de zile lucrătoare), marcând o îmbunătățire clară față de a doua jumătate a anului 2024 (scădere de 2,0% la zile lucrătoare efective și aproximativ 3% la zile lucrătoare comparabile).

Prețurile au crescut cu 1,0%, datorită unei execuții riguroase într-un mediu de costuri ușor inflaționist și valorii adăugate oferite clienților de soluțiile noastre complete, sustenabile și inovatoare. Venitul operațional a fost de 2.803 milioane euro, în creștere cu 5,0% în monede locale (cu un impact valutar negativ de peste 3%), atingând un nivel record.

Marja operațională a atins un nou record de 11,8% (față de 11,7% în primul semestru al anului 2024), reflectând soliditatea poziționării strategice a grupului și performanța sa operațională foarte bună, care i-au permis să depășească performanța pieței într-un context marcat de o anumită prudență, determinată de tulburările geopolitice.

Performanța pe segmente – vânzări comparabile

Europa – o îmbunătățire secvențială a vânzărilor și un nivel ridicat de reziliență a marjei de profit.

Vânzările în Europa au scăzut cu 2,2% în prima jumătate a anului, cu volume în scădere cu 2,1% la numărul efectiv de zile lucrătoare și cu aproximativ 1% la zile lucrătoare comparabile — o îmbunătățire față de a doua jumătate a anului 2024 (când volumele au scăzut cu 3,1% la zile lucrătoare efective și cu aproximativ 4% la cele comparabile), pe măsură ce piețele construcțiilor s-au stabilizat sau au început să își revină, în funcție de țară.

Marja operațională s-a redus doar foarte ușor, la 8,5% (față de 8,7% în primul semestru al anului 2024), reflectând scăderea volumelor, însă a fost susținută de o bună gestionare a costurilor și de stabilitatea prețurilor în prima jumătate a anului (prețurile fiind ușor în creștere în al doilea trimestru).

Europa de Nord a înregistrat o creștere ușoară de 0,4% în prima jumătate a anului, pe fondul revenirii în zona pozitivă a efectului de preț, cu volume practic stabile la numărul efectiv de zile lucrătoare și în creștere cu aproximativ 1% la zile lucrătoare comparabile (ca urmare a unui efect negativ de 2% al zilelor lucrătoare în a doua jumătate a semestrului).

Regatul Unit și Europa de Est au raportat creșteri, impulsionate de cererea clienților pentru gama completă de soluții oferită de Saint-Gobain, care le aduce diferențiere și performanță. Țările nordice au înregistrat o ușoară creștere, indusă în principal de Danemarca și Finlanda, în timp ce Suedia și Norvegia au fost practic stabile.

Germania a înregistrat o ușoară scădere, afectată în al doilea trimestru de o anumită prudență în contextul geopolitic actual, în așteptarea pachetului de stimulente. Vânzările din regiune au fost susținute de începutul unei reveniri pe piața renovărilor, care a început să beneficieze de creșterea numărului de tranzacții cu locuințe existente și de îmbunătățirea puterii de cumpărare a gospodăriilor, în timp ce creșterea surprinsă în statisticile despre construcțiile noi se vede în activitatea comercială, așa cum e de așteptat, cu o mică întârziere.

Priorități strategice și perspective pentru 2025

În 2025, grupul va continua să implementeze prioritățile strategice ale planului său „Grow & Impact”:

1) Implementarea fermă a inițiativelor operaționale cu accent pe profitabilitate și generarea de flux de numerar liber

2) Depășirea performanțelor piețelor Saint-Gobain prin consolidarea profilului de creștere profitabilă

3) Menținerea unui accent constant asupra planului ESG, în calitate de lider mondial în soluții ușoare și sustenabile pentru construcții

Ca urmare a consolidării modelului organizațional descentralizat, al cărui scop este să accelereze creșterea soluțiilor țară cu țară, începând cu 1 iulie, grupul va publica rapoartele financiare pe patru regiuni: Europa de Nord, Europa de Sud – Orientul Mijlociu și Africa, Americi și Asia-Pacific.

În a doua jumătate a anului și pentru rezultatele anuale din 2025, grupul va publica rapoartele financiare folosind noul model organizațional, furnizând, în egală măsură, cifrele echivalente pe baza vechiului model.

Într-un mediu macroeconomic încă marcat de incertitudini, Saint-Gobain va demonstra o performanță operațională foarte puternică în a doua jumătate a anului 2025, presupunând că nu va exista o încetinire majoră a creșterii globale cauzată de incertitudinile geopolitice,

Tendințe estimate de Saint-Gobain:

Exit mobile version