Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Mașina solară a Universității Tehnice concurează la Bridgestone World Solar

Solis

Echipa Solis a instituției universitare din Cluj (UTCN) participă la cea mai prestigioasă competiție din lume dedicată vehiculelor propulsate exclusiv cu energie solară.

Formată din 23 de studenți și două cadre didactice ale UTCN și sprijinită de un reprezentant al Registrului Auto Român, Solis trebuie să parcurgă un traseu de 3.020 km, din Darwin până în Adelaide, traversând deșertul australian.



Bridgestone World Solar Challenge 2025 nu reprezintă numai o cursă, ci și o provocare a eficienței. În fiecare zi, echipele se pot deplasa doar între orele 08:00 și 17:00, campând ulterior în mijlocul deșertului și pregătindu-se pentru ziua următoare.

„Fiecare kilometru parcurs înseamnă muncă de echipă, curaj și dorința de a duce România mai departe pe harta mobilității verzi. Echipa noastră mică se măsoară cu giganții lumii, dar tocmai asta ne motivează. Este un privilegiu să fim aici și să demonstrăm că viitorul sustenabil se poate construi în Cluj-Napoca”, au declarat membrii echipei.

Solis concurează în categoria Challenger (vehicule cu singur ocupant). Câștigător este cel mai eficient și aerodinamic vehicul solar, cel care ajunge primul la linia de sosire folosind exclusiv energia soarelui. Regulamentul din acest an vine cu provocări mari: suprafața maximă permisă de panouri fotovoltaice fiind de 6 mp, o baterie de doar 3 kWh, la care se adaugă condițiile specifice ale deșertului australian.

Cel mai performant prototip realizat de Solis

Vehiculul cu care România concurează, Hyperion, este cel mai performant prototip realizat vreodată de echipa Solis UTCN. Până în prezent, Hyperion a atins o viteză maximă de peste 100 km/h. Pregătirile pentru competiție au început în 9 august, când prima parte a echipei a ajuns în Darwin.

La o săptămână după sosire, s-a alăturat și cea de-a doua parte a echipei, implicându-se în pregătirea vehiculului și a logisticii necesare. Verificarea conformității vehiculului cu prevederile regulamentului, atât din punct de vedere tehnic, cât și al siguranței, a debutat în 18 august, iar în 23 august, Solis a trecut testul dinamic, obținând startul de pe poziția 20.

Vehiculul Hyperion a pornit oficial în cursă în 24 august, din fața Casei Parlamentului din Darwin, alăturându-se vehiculelor celor mai puternice echipe universitare din lume. În prima zi a competiției, Solis a parcurs 495 km în opt ore, trecând cu succes prin primul control stop din Katherine. Piloții Raymond Nemeth și Paul Groza au menținut ritmul competiției.

În cea de-a doua zi, Hyperion a parcurs alți 552 km, trecând prin checkpoint-urile Dunmarra și Tennant Creek, cu o viteză medie de 70 km/h. După două zile, echipa se afla pe locul 15 în categoria Challenger și a ajuns la 1.060 km distanță de Darwin. Locul de campare se află în Dilburry Freestay Camping Zone, iar echipa ajusta vehiculul pentru zilele următoare.

Parcursul echipei clujene poate fi vizualizat în timp real: https://worldsolarchallenge.org/live-tracker-map





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
FSEGA

Contabilitatea, cea mai "vânată" specializare la FSEGA Cluj

Articolul următor
NATO

NATO, mina de aur a Clujului

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Atlàss Experience by Ramada Sibiu

O nouă eră a evenimentelor corporate, în cel mai mare și mai modern centru de conferințe din Sibiu
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share