Lucrări pe întreg lotul Chiribiș-Biharia al Autostrăzii Transilvania

Încă un pas important pentru Autostrada care ne duce mai aproape de Europa: Compania Națională de Investiții Rutiere a avizat, joi, 25 septembrie 2025, Proiectul Tehnic de execuție pentru ultimii 20 de kilometri ai subsecțiunii 3C2 Chiribiș-Biharia, constructorul urmând să înceapă lucrările de luni, 29 septembrie 2025.

Astfel, după emiterea Ordinului de începere, asocierea de constructori români Precon Transilvania-Citadina 98 poate executa lucrările pe întreaga lungime a lotului de 28,5 kilometri din Autostrada A3-Transilvania.

,,Lucrările, începute în această vară pe primul sector de 8,5 kilometri de lângă Biharia, se desfășoară conform graficului, iar sectorizarea lotului a permis reducerea perioadei dedicate realizării proiectului tehnic și, implicit, începerea lucrărilor în avans față de termenele stabilite, fără a se pierde sezonul favorabil construcțiilor”, a anunțat Ciprian Șerban, ministrul Transporturilor.

 Din 2026, liber între Nușfalău – Borș II

Pe lotul 3C2 Chiribiș-Biharia vor fi construite 18 poduri și pasaje, iar printre dotările moderne se numără un sistem ,,SPEED” pentru monitorizarea și detectarea vitezei de deplasare, sistem de securitate prevăzut cu instalații și camere la fiecare 2 kilometri pentru detecția incidentelor rutiere, precum și sisteme de cântărire dinamică a vehiculelor în mișcare.

,,O mobilizare foarte bună a celor doi constructori din România care lucrează pe cele două loturi de Autostradă de la Suplacu de Barcău la Biharia (Precon Transilvania și Construcții Erbașu – nr.) va permite ca, la finalul anului viitor să se circule pe Autostrada Transilvania de la Nușfalău (jud. Sălaj) până la Borș, la frontiera cu Ungaria”, a precizat ministrul Transporturilor.

Contractul pentru proiectarea și execuția subsecțiunii 3C2 Chiribiș-Biharia are o durată de 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări), o valoare de 785 milioane lei, iar finanțarea este asigurată din Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.

FOTO: CNIR

Exit mobile version