Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Topul constructorilor de drumuri Bihor: Drum Asfalt, lider incontestabil!

default

Drum Asfalt, parte a Grupului Selina, și-a reconfirmat poziția de lider, clasându-se pe primul loc la categoria Întreprinderi Mari în Topul Constructorilor de Drumuri și Autostrăzi din Bihor, realizat de Camera de Comerț și Industrie. În timp ce compania a înregistrat o cifră de afaceri impresionantă de peste 525 de milioane de lei în 2024, directorul general Marius Dejescu subliniază principalele obstacole: deficitul de forță de muncă și volatilitatea prețurilor. Aflați care sunt strategiile de consolidare și ce așteptări are piața pentru 2025.

Camera de Comerț și Industrie (CCI) Bihor a realizat și în acest an Topul firmelor bihorene. Clasamentul, ajuns la ediția a XXXII-a, cuprinde șapte domenii de activitate: Cercetare – Dezvoltare şi High – Tech; Industrie; Agricultură, Silvicultură, Pescuit; Construcţii; Servicii; Comerţ și Turism. Fiecare domeniu are mai multe subgrupe în funcție de CAEN.



Transilvania Business va prezenta clasamentele firmelor din județ pe cele mai relevante domenii de activitate, pe clase de mărime: Întreprinderi foarte mari, Întreprinderi mari, Întreprinderi mijlocii, Întreprinderi mici și Microîntreprinderi.

Indicatorii utilizaţi pentru clasificarea firmelor sunt: Cifra de afaceri netă; Profitul din exploatare; Rata profitului din exploatare; Eficienţa utilizării resurselor umane și Eficienţa utilizării capitalului angajat.

Topul constructorilor de drumuri și autostrăzi din Bihor

  • Întreprinderi mari: Locul 1 – Drum Asfalt;
  • Întreprinderi mijlocii: Locul 1 – Precon Transilvania;

Locul 2 – Proiect – Construct Regiunea Transilvania;

Locul 3 – Drumuri Bihor;

  • Întreprinderi mici: Locul 1 – Dito Group;

Locul 2 – Mirghiș  & Mayer;

Locul 3 – Imperial Proconstruct;

  • Microîntreprinderi: Locul 1 – Das Traffic System;

Locul 2 – Ficsor Construct;

Locul 3 – Ideal Construct Management.

Deficitul de forță de muncă și volatilitatea prețurilor – provocări în 2024

Potrivit datelor SMARTreports powered by BRIDGE-to-INFORMATION, Drum Asfalt, parte a Grupului Selina, a derulat în 2024 afaceri de peste 525 de milioane de lei, realizând un profit net ce depășește 34,8 milioane de lei cu un număr de 211 angajați. Compania a avut active totale de peste 406 milioane de lei și capitaluri proprii de peste 86,7 milioane de lei.

Marius Dejescu, director general Drum Asfalt, a răspuns pentru Transilvania Business care au fost cele mai mari provocări cu care s-a confruntat compania anul trecut, dar și care sunt premisele pentru acest an.

„La fel ca și în anii trecuți, și în 2024, una dintre principalele provocări cu care ne-am confruntat a fost deficitul de forță de muncă calificată, din cauza migrației externe și a lipsei de formare profesională adaptată nevoilor actuale, care fac recrutarea tot mai dificilă. De asemenea, prețurile pentru o serie de materiale esențiale care au rămas volatile, au complicat bugetarea proiectelor și au impus reechilibrări frecvente ale contractelor”, a precizat Marius Dejescu.

Potrivit acestuia, compania pe care o reprezintă a trebuit să facă față și altor provocări majore, pe care însă le-a depășit cu bine, precum: termenele de plată mari în contractele publice, întârzierile în rambursarea sumelor din fonduri europene și nevoia de pre-finanțare din partea constructorilor.

Ce se arată pentru 2025?

În ceea ce privește anul în curs, managerul Drum Asfalt a explicat că, la fel ca în 2024, prima jumătate a acestui an a fost influențată de contextul politic, având în vedere că s-a transformat în an electoral, iar declasificarea României de către agențiile de rating a reprezentat un motiv în plus de îngrijorare, care a influențat negativ piața investițiilor.

„Pe de altă parte, am avut și avem proiecte în desfășurare pe care le putem executa fără dificultăți, iar pentru proiectele viitoare, dispunem deja de resursele necesare. În mod normal, ne așteptăm la o creștere față de anul precedent, însă această evoluție este condiționată de factori externi, atât politici, cât și economici, care pot influența dinamica pieței”, a punctat directorul general Drum Asfalt.

Un alt aspect important subliniat de acesta este presiunea constantă pe care o compania o resimte, în continuare, în ceea ce privește resursele umane, un element central al activității sale, motiv pentru care investește constant în dezvoltarea profesională a echipei. De asemenea, accesul la finanțare rămâne o provocare majoră. Orice blocaj apărut la nivelul beneficiarilor poate afecta în mod direct și, uneori, ireversibil, evoluția proiectelor companiei.

„Strategia noastră pe termen mediu vizează consolidarea poziției de lider regional, extinderea portofoliului de proiecte sustenabile, investiții în digitalizare și eficientizarea proceselor interne. De asemenea, ne propunem să atragem și să formăm noi generații de specialiști în construcții și să ne implicăm activ în dezvoltarea comunităților locale”, conchide Marius Dejescu.

Unul dintre proiectele derulate de Drum Asfalt în prezent este Pasajul rutier suprateran pe DN 79 lângă Era park, dar și pasajul pe sub Centura Oradea, tot pe Calea Aradului.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
BMW

BMW și UBB au inaugurat Science Cafe la Cluj

Articolul următor

Bucharest hosts international hospitality experts at INVEST Summit 2025

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Atlàss Experience by Ramada Sibiu

O nouă eră a evenimentelor corporate, în cel mai mare și mai modern centru de conferințe din Sibiu
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share