Consorțiu pentru turismul premium în Transilvania. Miza: 350 milioane €

ROMNIA

Resortul din Feleacu are incluse experiențe ca zborurile cu elicopterul peste Cluj-Napoca | Foto: Wonderland

Complexurile Wonderland Resort și Alpin, SunRai Creasta Cocoșului și El Paradiso, alături de noua rută Via Transilvanica, sunt incluse în brandul ROMNIA care își propune, prin investiții de 100 milioane €, să facă din țara noastră o destinație de top în Europa în acest domeniu.   

“Noi, inițiatorii, am venit cu o propunere către investitori: să construim împreună un nou model de țară, pornind de la turismul premium, o identitate și conexiune reală cu ceea ce contează. Este un proiect desfășurat pe 10 milioane mp în inima României, unde cultura, natura, wellness-ul și tehnologia creează un ecosistem coerent, viu și scalabil.

ROMNIA, noul brand de țară pe care îl propunem, este un acronim între România și Omnia, adică o țară completă în valori, prin oameni, natură, cultură, demnitate, ospitalitate. Viziunea noastră este ca România să fie transformată, până în 2035, într-o destinație premium, autentică și memorabilă”, a explicat coordonatorul proiectului, Lucian Valea.

“Am pornit cu încredere: am securizat 1 milion € de la investitori români de tip business angels din Madrid, deschidem ușile și către alți investitori vizionari din rețea. Valoarea estimată a proiectului se ridică la 100 milioane €, alocare minimă din partea investitorilor fiind de 0,5 milioane €. Operațiunile sunt realizate prin intermediul Sarmis Regia Club.

În spatele acestei viziuni se află destinații reale, fiecare cu un suflet: Wonderland Resort (Feleacu) – inovație, leadership, capitală urbană a ospitalității românești; Wonderland Alpin (Băișoara) – vitalitate și aventură în munți, SunRai Creasta Cocoșului (Breb) întoarcere la tradiție, sens și rădăcini; SunRai El Paradiso (Cheile Turzii) – sanctuar natural de wellness și longevitate; Via Transilvanica – drumul care leagă toate aceste lumi.

Proiectul care nu este doar unul de business, ci o strategie de poziționare a României pe harta marilor destinații premium ale lumii, prin turism autentic, wellness, cultură, natură, educație și experiențe transformatoare”, consideră fondatorul ROMNIA.

Atuurile destinațiilor

Sursa: Studiu ROMNIA

Strategia fondatorilor se bazează pe trei megatrenduri globale favorabile României: călătorii experiențiale și transformaționale (oamenii nu caută doar vacanțe, ci sens, identitate, reconectare); turism de welness și longevitate (piață globală estimată la 7,4 trilioane USD până în 2030); lux în natură, călătorii lente (locuri reale, naturale, culturale, pure).

“România are exact aceste resurse, dar încă fără o infrastructură premium integrată care să le convertească în brand și economie: lanț integrat de destinații premium; experiență unitară românească de 5*; brand de țară premium în turism; strategie ce conectează cultură, natură, wellness, identitate. Nu lipsesc resursele, ci orchestrarea lor”, relevă studiul ROMNIA.

Inițiatorii ROMNIA, investitorii Lucian și Simona Valea – SunRai (Maramureș), Darius și Ioana Mârza – Wonderland (Cluj), Alin și Tiberiu Ușeriu – Via Transilvanica (Bistrița-Năsăud), își propun să concretizeze un ecosistem strategic de destinații românești premium, sub un brand unitar, construit pentru diaspora globală (SUA, UE, UK, Orientul Mijlociu).

Modelul de business al clusterului constă în șapte motoare de venit integrate: ospitalitate (cazare premium); wellness și longevitate; experiențe și activități; gastronomie românească premium; evenimente și retreaturi corporate, licențiere și extindere de brand; expansiune globală.

Ca viitoare puncte de interes mai figurau, în afară de cele cinci destinații inițiale, viitorul complex hotelier cu module rotitoare NCLAV din Sadu (Sibiu) sau festivalurile organizate de grupul Untold Experience.

Fundația și lansarea brandului sunt programate în perioada 2025-2027, maximizarea și scalarea în România, în 2028–2031, iar exportul brandului și globalizarea sa, în 2031–2035.

Strategia de exit în 7-12 ani vizează vânzarea către un lanț global de hospitality (Aman, Six Senses, Belmond), un fond global de turism sau wellness (preț estimat – 350 milioane €), listare pe bursă la București, Londra, Dubai sau exit modular pe piloni individuali.

Via Transilvanica:

Wonderland Resort:

SunRai Creasta Cocoșului:

Wonderland Alpin:

SunRai El Paradiso:

 • Creștere economică și locuri de muncă locale

 • Revitalizarea satului românesc și tradițiilor

 • Întoarcerea diasporei prin experiență și sentiment

 • Construirea brandului de țară premium

 • Export de identitate românească

Sursa: Studiu ROMNIA

Exit mobile version