Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Alfredo Seafood: Piața locală de pește crește cu circa 10% în 2018

Piața locală de pește a înregistrat o creștere de circa 10% în primul semestru (S1) din 2018, comparativ cu aceeași perioadă din 2017, iar anul în curs se va încheia cu o valoare a vânzărilor mai ridicată cu aproximativ 10%, conform estimărilor reprezentanților Alfredo Seafood, una dintre cele mai importante mărci de pește și fructe de mare din România. Astfel, piața locală de pește și fructe de mare ar urma să ajungă la aproape 380 milioane de euro, în creștere lentă față de 2017.
“2018 a adus o creștere moderată a consumului de pește, fructe de mare și produse derivate, dar ne așteptam la acest lucru. Cred că este foarte important că piața își continuă tendința ascendentă din ultimii cinci ani. Vedem totuși o ușoară încetinire a ritmului de creștere, cauzată de diverși factori: prețurile mai mari față de carnea roșie, corelat cu faptul că oamenii s-au obișnuit cu scăderea TVA-ului la alimente de la 24% la 9%, aspect care impulsionase puternic vânzările în 2015 și 2016. Subliniez că discutăm despre o piață încă în formare în România, care mai are o distanță de parcurs până la momentul maturizării. Alte bariere țin de o falsă percepție conform căreia preparatele pe bază de pește ar fi mai dificil de gătit. Această este o părere eronată mai ales că acum există tehnologii moderne de procesare și ambalare care fac peștele la fel de ușor de preparat ca puiul sau carnea de porc, prin procesare ca îndepărtarea pielii, desolzirea, filetarea și porționarea”, a explicat Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood.
Potrivit prognozelor Alfredo Seafood, consumul de pește per capita se va situa la finalul anului în jurul a 7 kilograme pe an, o cifră extrem de mică în comparație cu media europeană: 23 kilograme pe cap de locuitor. Somonul va rămâne unul dintre liderii topului celor mai consumate soiuri de pește și în 2018, pe fondul creșterii importurilor de pește, fructe de mare și alte nevertebrate marine. În prima jumătate a anului, somonul a condus clasamentul valoric, înregistrând vânzări de circa 50 milioane de euro la nivel național. Creșterea constantă a consumului de somon în România se datorează mai multor aspecte, printre care se numără: o mai mare preocupare a oamenilor pentru o dietă sănătoasă și calitatea cărnii care este gustoasă, dar și ușor de preparat. Aproximativ 20% din portofoliul Alfredo Seafood este reprezentat de somonul ultra proaspăt și de cel congelat, pescuit din Marea Nordului (provenit din acvacultură) și din apele Pacificului de Nord (somon sălbatic).
Alfredo Seafood a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de 20 milioane de euro, în creștere cu 10% față de 2016, iar prima parte din 2018 a fost dedicată consolidării afacerii, prin implementarea unor tehnici inovatoare de ambalare și procesare, investiții în gama de produse proaspete “Gata de Gătit”, în îmbunătățiri tehnologice și logistice, precum și în pregătirea extinderii în piețele din regiune: Republica Moldova și Bulgaria.
Printre cele mai importante investiții care au marcat ultimul trimestru din 2017 și primul semestru din 2018, se numără: finalizarea unui proiect dedicat gamei „Gata de Gătit”, în valoare de peste 220.000 de euro, întărirea parteneriatelor cu distribuitorii, parteneriatul cu BistroMar pentru deschiderea unui restaurant de tip de Gourmet Bistro, care funcționează atât ca bistrou, cât și ca magazin de desfacere al Alfredo Seafood pe partea de produs crud și ambalat etc.
În 2018, Alfredo Seafood are în plan și continuarea campaniei de educare a consumatorilor, prin organizarea unei serii de evenimente de promovare a creșterii consumului de pește de la o masă la trei săptămâni, cât este în prezent, la minimum una pe săptămâna.
“În ciuda creșterii încete a consumului de pește pe plan local, sunt bucuros să văd că tot mai mulți oameni au descoperit preparatele gata pregătite pentru a fi gătite, gamă pe care o avem și noi în portofoliu începând de anul trecut și care a înregistrat majorări semnificative. Sper doar ca împreună cu ceilalți jucători de pe acest segment de piață, să reușim să educăm românii pentru a crește semnificativ consumul de pește, care este unul dintre cele mai sănătoase alimente. Încă suntem departe de dezideratul de minimum o masă pe săptămână, pe care ar trebui să îl atingem dacă vrem să ne apropiem de media europeană”, a conchis fondatorul Alfredo Seafood.
Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Datorită experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, dar şi a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica din Bucureşti, produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite atât în cele mai importate lanţuri de hypermarketuri şi supermaketuri din ţară, precum Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Penny Market etc., cât şi în peste 3.000 de magazine din comerţul tradiţional.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Brașovul cumpără cu 25 mil. euro 105 autobuze turcești de la Karsan Otomotiv

Articolul următor

Zboruri suplimentare pe ruta Cluj-Napoca-Istanbul-Cluj-Napoca de pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share