Kaufland România a inaugurat primul program național pentru carne de porc 100% românească, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Țara Mea” și cu sprijinul Comisiei pentru Agricultură, Silvicultură și al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
Denumită Raftul Românesc, inițiativa crește prezența cărnii de porc autohtone la raft în magazinele Kaufland, sprijinind astfel dezvoltarea micilor fermieri români. Programul susține în mod durabil dezvoltarea capacității de producție interne a cărnii de porc și răspunde cu o soluție la faptul că în România, circa 60% din carnea de porc din comerț provenea din alte țări.
De asemenea, acesta este și primul program în care o companie de retail deschide un raft dedicat 100% produselor românești.
Când proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland România va prelua peste 60% din carnea de porc românească, un volum fără precedent în retail. Astfel, cantitatea preluată de Kaufland va ajunge la peste 300.000 de porci/an.
Programul vine și cu o componentă educațională: Cooperativa Agricolă „Țara Mea” impune fermierilor parteneri trecerea la formatul de hrană naturală, din furaje ce provin exclusiv din agricultura românească
Profilul pieței locale a cărnii de porc
Potrivit Cooperativei Agricole Țara Mea, România producea în anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, producția internă a scăzut semnificativ, ajungând în anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar în prezent la 4.460.000 de porci.
Pentru a acoperi cererea de consum de pe piața locală, România trebuie cel puțin să dubleze producția internă de carne de porc.
INS arată că cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, acoperind aproape jumătate din consumul total de carne, fiind urmată de cea de pasăre, cu un consum de 15-20 kg anual şi de vită, categorie care reprezintă doar 10% din total.
Citește și:
Planuri și decizii strategice la Adama România
Compania Adama România și-a prezentat planurile și deciziile strategice adoptate pentru anul 2024, care țin cont atât de tehnologiile…
27 martie 2024
Corteva Agriscience , dedicație pentru inovație și performanță
Corteva Agriscience a venit, la primul Simpozion tehnic al DAFCOCHIMAgro din acest an, cu o delegație numeroasă: Jean…
27 martie 2024
BRAT publică raportul anual privind investițiile în publicitate din 2023. Influencer marketing începe să fie raportat
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) furnizează industriei media și publicitare raportul de analiză a pieței de publicitate…
27 martie 2024
În Harghita s-au plantat 150 de „𝐶𝑜𝑝𝑎𝑐𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑣𝑖𝑎𝑡̦𝑎̆”
Consiliul Județean Harghita, în parteneriat cu Școala Gimnazială „Petőfi Sándor” din Cristuru Secuiesc, Parohia Unitariană Avrămești, Parohia Reformată…
27 martie 2024
Bee Smart, Bee Healthy, un proiect finalist la EIP-AGRI Innovation Awards 2024
Proiectul Bee Smart, Bee Healthy trecut un riguros proces de selecție din partea EU CAP Network este nominalizați pentru finala…
26 martie 2024
Cele mai eficiente soluții de combatere a buruienilor în postemergență la cultura porumbului
Așa cum am văzut în ultimii ani, condițiile climatice din primăvară sunt din ce în ce mai provocatoare…
26 martie 2024
Mospilan 20 SG – știința și tehnologia japoneză în slujba ta
În urmă cu ceva timp eram într-o fitofarmacie. Un domn cere vânzătoarei “un Mospilan”, ceva pentru grădină. Gândul…
26 martie 2024
Parteneriat al Excelenței, la Simpozionul Tehnic DAFCOCHIM Agro
Tradiționalul Simpozion Tehnic de Primăvară DAFCOCHIM Agro, eveniment la care au participat aproximativ 600 de fermieri transilvăneni, și-a…
26 martie 2024