La Iași se desfășoară Seminarul Internațional pe Teme de Mediu în Abordarea Aeroportuară, eveniment organizat de Aeroportul Iași, în colaborare cu Asociația Aeroporturilor din România (AAR) și Universitatea Metropolitană Manchester. Mai mulți specialiști din țară și străinătate s-au reunit în capitala Moldovei pentru a dezbate problemele legate de zgomotul de aviație și strategiile inovative de diminuare a impactului generat de acesta asupra comunităților deservite de aeroporturi.
Alături de Aeroportul Iași, membru al consorțiului european ANIMA, și partenerii acestuia, la discuții participă reprezentanți ai Autorității Aeronautice Civile Române, Asociația Aeroporturilor din România, experți UE pe probleme de mediu, reprezentanți ai Ministerul Mediului, COMOTI București, ROMATSA, compania aeriană Tarom, aeroporturi din țară, precum și ONG-uri.
„Există un potențial însemnat de dezvoltare în zonă, iar noi dorim să transferăm cunoștințele pe care le-am acumulat din activitatea de cercetare, alături de specialiștii de la Iași, și la alte aeroporturi din țară. Iașul se bucură de o credibilitate europeană fantastică în acest moment. Am lucrat, timp de un an de zile, împreună cu echipa Aeroportului Iași, când aerogara era în plină reconstrucție, și continuăm colaborarea și astăzi. E îmbucurător să vezi că un aeroport care nu a mai făcut cercetare înainte înțelege beneficiile acestui tip de activitate. Am venit la Iași, împreună cu câțiva colegi de la Universitatea Metropolitană Manchester, dar si alți colegi din Europa, pentru a dezvolta proiectul ANIMA, precum și alte proiecte de interes. Problema zgomotului în aviație și impactul pe care acesta îl are asupra sănătății populației sunt aspecte extrem de importante, iar prin acest proiect, încercăm să identificăm cele mai bune soluții. Iașul va fi promotor și rămâne în baza de date europeană”, a precizat Dr. Delia DIMITRIU, Expert UE, Leader pachet de lucru ANIMA.
„Obiectivul major al Aeroportului Iași este dezvoltarea sustenabilă, pe termen lung, astfel încât să putem servi intereselor comunității noastre, aducând un plus de valoare calității vieții cetățenilor. Iar aici mă refer nu doar la de cei care trăiesc în proximitatea aeroportului, ci și la cei care folosesc serviciile aeroportului. Pe de altă parte, nu putem vorbi de dezvoltare sustenabilă fără a lua în calcul impactul aviației asupra mediului. Este motivul pentru care ne-am implicat într-un proiect pilot de cercetare privind zgomotul de aviație, alături de cele mai prestigioase universități europene și instituții de cercetare, dar și de două dintre cele mai mari aeroporturi din Europa – Heathrow și Schipol. Preocuparea noastră de a satisface atât nevoia de mobilitate a locuitorilor acestei regiuni, dar şi interesul pentru calitatea vieţii ne-au recomandat ca parte importantă din acest consorţiu. Ieri am avut întâlnirea de lucru cu reprezentanți ai autorităților și comunităților cele mai afectate de zgomotul de aviație. În conferința de astăzi, de la Iași, ne-am propus să identificăm oportunități de finanțare și modalitatea în care acestea pot fi accesate”, a spus Cătălin BULGARIU, Director General Aeroportul Internațional Iași.
„Deocamdată, la aeroporturile din România, zgomotul nu reprezintă o problemă, dar lucrurile se pot schimba în viitor, ținând cont de dezvoltarea aeroportuară și de ritmul de creștere a traficului. La nivel european există o directivă care reglementează modul de realizare a hărților de zgomot și a planurilor de acțiune pentru aeroporturi, iar pe baza acestora sunt stabilite măsurile necesare pentru gestionarea situațiilor din perspectiva zgomotului”, a menționat Victor MINSCHEVICI, Ministerul Mediului.
ANIMA (Aviation Noise Impact Management through Novel Approaches) este un proiect finanțat printr-un grant de cercetare, de 7.5 milioane de euro, și are drept scop identificarea și implementarea celor mai bune practici și abordări de diminuare a impactului generat de zgomotul de aviație asupra populaţiei. Alături de Aeroportul Iași, din consortiul ANIMA mai fac parte Universitatea Metropolitană Manchester (Marea Britanie), Asociaţia Aeroporturilor Regionale (Belgia), experți ACI (Cosiliului Internațional al Aeroporturilor), alte cinci aeroporturi din Europa etc.
Citește și:
Ryanair atacă Wizz la Cluj. “Ei se restrâng, noi ne extindem”
Operatorul low-cost din Irlanda a pornit ofensiva de vară asupra companiei concurente din Ungaria pe Aeroportul Internațional Avram…
29 martie 2024
BT creditează TeraPlast cu 13 milioane € ca să cumpere grupul Freiler
Holdingul TeraPlast a încheiat achiziția grupului Wolfgang Freiler, intrând în proprietatea companiilor WF Kunststoff Handels, Wolfgang Freiler &…
28 martie 2024
Consiliul Concurenței cu investigațiile pe masă în fața antreprenorilor bihoreni
Puține sunt instituțiile de stat care fac publice numele firmelor sancționate pentru diferite practici ilegale. Consiliul Concurenței este…
28 martie 2024
Liber la investiții de 175 de milioane de euro pentru DEER
Consiliul de Administrație al grupului Electrica a aprobat valoarea consolidată a planul de investiții pentru 2024, de 1,12…
28 martie 2024
De ce a venit SWISS la Cluj. “Acest oraș generează dezvoltarea României”
Sosirea SWISS International Air Lines și intrarea Aeroportului Internațional Cluj (AIAIC) în Spațiul Schengen vor contribui la creșterea…
28 martie 2024
Start cu Poliția în pole position pe DX16 Centura Oradea – Autostrada Transilvania
Joi, 28 martie 2024, în jurul orei 15:00, s-a deschis circulația pe DEx16 (Centura Oradea-A3), județul Bihor. Acest…
28 martie 2024
Clujul va avea treceri iluminate pentru pietoni pe drumurile județene
Fondurile vor fi asigurate cu ajutorul finanțării europene atrase de către instituția județeană. Consiliul Județean (CJ) Cluj a…
28 martie 2024
Universitatea Tehnică a lansat hubul de inovare Unitech
Obiectivul său constă în contribuția la dezvoltarea unui ecosistem care să conecteze oameni, idei și oportunități în vederea…
28 martie 2024