INS: Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 14% în primele 11 luni din 2016

Categorii: Analize
Tags:

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, în primele 11 luni din 2016 atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 14,2%, respectiv cu 14,3%, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, informează un comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS), dat publicității vineri.
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2016, comparativ cu perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2015 a înregistrat o creştere cu 14,2% datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+15,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+15,4%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,3%), precizează INS.
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2016, comparativ cu luna precedentă a crescut pe ansamblu cu 1,4%, ca urmare a creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+3,6%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,8%).
Potrivit datelor INS, în luna noiembrie 2016, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul faţă de luna precedentă a crescut atât ca serie brută cu 4,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,4%. Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, a crescut ca serie brută cu 10,5% iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 9,3%.
În ceea ce priveşte seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul a înregistrat o creştere cu 14,3%, datorită majorării vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+15,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,2%).

Exit mobile version