Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut, în primele 11 luni din 2016 atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 14,2%, respectiv cu 14,3%, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, informează un comunicat al Institutului Naţional de Statistică (INS), dat publicității vineri.
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2016, comparativ cu perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2015 a înregistrat o creştere cu 14,2% datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+15,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+15,4%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,3%), precizează INS.
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2016, comparativ cu luna precedentă a crescut pe ansamblu cu 1,4%, ca urmare a creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+3,6%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,8%).
Potrivit datelor INS, în luna noiembrie 2016, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul faţă de luna precedentă a crescut atât ca serie brută cu 4,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,4%. Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, a crescut ca serie brută cu 10,5% iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 9,3%.
În ceea ce priveşte seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul a înregistrat o creştere cu 14,3%, datorită majorării vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+15,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,8%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,2%).
Citește și:
Muncim la stat sau la privat? Centrul de Formare APSAP răspunde
Un studiu realizat de Centrul de Formare APSAP, unul dintre cei mai mari furnizori de cursuri de formare…
10 octombrie 2024
ELITE ÎN BUSINESS 2024: Cine sunt companiile TOP 300 din Bihor, Maramureș și Satu Mare?
Revista Transilvania Business, în parteneriat cu Lista Firme, reia, din ediția tipărită cu nr. 132 care va apărea…
30 septembrie 2024
Sondaj IRES: Clujenii își doresc noi branduri în oraș. RIVUS va aduce experiențe și retaileri în premieră
54% dintre clujenii cu vârsta cuprinsă între 18 – 35 de ani spun că există un brand preferat…
25 septembrie 2024
UBB: “Creșterea PIB-ului României va fi cu mult sub previziuni”
Specialiștii clujeni sunt de părere că majorarea acestui indicator se va situa departe de estimările economice realizate inițial.…
25 septembrie 2024
Care sunt județele din Transilvania și Banat cu cei mai profitabili angajați
Profitabilitatea muncii, raportul dintre profitul net și numărul de angajați, este unul dintre indicatorii care ar trebui luați…
23 septembrie 2024
Marketing și publicitate în era digitală. Ce spune Daniela Șuhanea, directorul Franc Agency
În cadrul emisiunii „Vocile Cetății”, difuzată din studioul TB & Zi de Zi Live vineri, 13 septembrie, gazda,…
18 septembrie 2024
Analiză AFB: Dezvoltarea economică a Bihorului între mit și realitate
AFB propune modificarea strategiei de dezvoltare a Oradiei pe termen lung în sensul eliminării criteriului creării de locuri…
17 septembrie 2024
Studiu BCR, la începerea școlii: 66% dintre adolescenți primesc bani de buzunar de la părinți
Banca Comercială Română (BCR) prezintă rezultatele unui studiu sociologic realizat în colaborare cu compania Cult Market Research, în…
11 septembrie 2024