Transilvania Business a continuat seria evenimentelor de prestigiu în care premiază performanța în afaceri, organizând Gala The Voices of Business – Regional Awards Timișoara. Evenimentul, desfășurat miercuri, 12 februarie 2025, la Iulius Town, a reunit lideri, antreprenori, investitori, reprezentanți ai mediului economic și universitar din județele Arad, Timiș și Caraș-Severin. Totodată, ne-au fost alături companii și instituții care cred în parteneriat și înțeleg importanța întâlnirilor B2B cu lideri de business regionali. Fondatori, CEO, top și middle manageri ai DP World, E.ON Energie România, Summit Agro România, Geodata Services, SIMAVI, Alfa Software, CMC GRUP RISK ADVISOR SRL, TRANSAVIA SA, Consiglieri, Crama Aramic ne-au destăinuit din experiența lor. Partener editorial ne este în continuare Lista Firme.
România viitorului, construită zi de zi, promovată de Transilvania Business
Prin organizarea Galei The Voices of Business – Regional Awards Timișoara, revista Transilvania Business stimulează performanța, dar, în același timp, contribuie la consolidarea unei comunități economice puternice prin adoptarea unei politici editoriale care aduce în prim-plan succesul proiectelor private și publice deopotrivă.
Argumentul seriei de evenimente, organizate în cinci microregiuni, constă în realizarea pentru fiecare dintre acestea a unui Top 300 companii din zona respectivă.
În parteneriat cu Lista Firme, Transilvania Business prezintă, în ediția tipărită cu nr. 134, un proiect editorial special, unic în Transilvania și Banat – Elite în business. În paginile publicației sunt publicați performerii economiei din microregiunea Timiș, Arad, Caraș-Severin, potrivit datelor furnizate de către Lista Firme.
Moderatoarea evenimentului a fost Andrada Raicea, realizator de emisiuni al revistei Transilvania Business și al cotidianului mureșean Zi de Zi.
„Sunt onorată să fiu gazda celei de a treia ediții a galelor The Voices of Business – Regional Awards. Prin cele cinci gale organizate regional în 2024 și 2025, am celebrat și celebrăm parteneriatul în business. Evidențiem, promovăm și conectăm cele mai dinamice și performante companii din regiune. Oferim, în același timp, o platformă B2B pentru companii naționale de a cunoaște și întâlni direct liderii de business din Transilvania & Banat”, a anunțat aceasta.
Pentru început, Ligia Voro, director executiv al revistei, a adresat cuvântul de bun venit la Gala Transilvania Business.
„Revista Transilvania Business împlinește în acest an 15 ani de la apariție. Ne bucurăm să fiți și dumneavoastră parte a poveștii noastre și vrem să rămânem pentru dumneavoastră un punct de conexiune, un mediator, între liderii naționali și locali de business. Doar cunoscându-ne putem să ne dezvoltăm afacerile. Pentru că fiecare, local, nu cred că reușește atât de bine precum reușește o comunitate de business să ducă regiunea, țara, mai departe în Europa și la nivel global”, a precizat Ligia Voro.
Din partea autorităților locale a fost prezent la eveniment Florin Viorel Sîrghi, consilier în cadrul Compartimentului Relații cu Mediul de Afaceri din Primăria Municipiului Timișoara.
Alături de noi a fost și de data aceasta Universitatea de Vest din Timișoara, prin prof. univ. dr. Flavia Barna, prorector al prestigioasei instituții de învățământ superior.
„Universitatea de Vest din Timișoara, așa cum majoritatea ne cunoașteți, suntem extrem de implicați, sau ne dorim să fim extrem de implicați în tot ceea ce facem în parteneriat cu zona de business. Dar, așa cum educația fără practică nu există, nici practică fără educație nu a putut exista niciodată. Este foarte important să putem să construim împreună viitorul și acest lucru îl putem realiza împreună. Vă adresez o invitație deschisă. Să știți că ușile Universității de Vest din Timișoara sunt deschise întotdeauna pentru reprezentații mediului de afaceri, prin cursurile practice, prin laboratoare sau seminarii”, a declarat Flavia Barna.
Noul redactor șef al revistei, Marius Munteanu Ghiur, a adresat și el un mesaj celor prezenți la Gală.
„De 15 ani suntem în piață și am crescut alături de companiile din România, companii cu influență la nivel local, regional și național. Noi încercăm, și sperăm că alături de dumneavoastră, să rămânem în continuare stabili în direcția noastră de dezvoltare. Sperăm că motoarele economiei și practic companiile pe care le reprezentați aici să nu se oprească și, în continuare, să fim parteneri pentru promovarea imaginii și a investițiilor dumneavoastră. Vă suntem alături și, cu mare drag, încercăm să construim o comunitate de business care să fie din ce în ce mai puternică în fața tuturor provocărilor”, a afirmat Marius Munteanu Ghiur.
IULIUS TOWN, cel care a găzduit Gala The Voices of Business Awards Timișoara, este un complex urbanistic multifuncțional de mari dimensiuni din Timișoara, deținut de consorțiul Iulius Group-Atterbury Europe.
Sorin Maxim: „Productivitatea cred că este cel mai important factor care ar trebui țintit”
Sorin Maxim, Directorul General al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, a fost invitatul special al galei The Voices of Business – Regional Awards Timișoara. De aproape trei decenii, domnia sa este implicat în dezvoltarea regională și economică în România, prin pozițiile ocupate. Tema pe care invitatul nostru a abordat-o a fost: „Fonduri europene pentru performanță în business”. Acesta a împărtășit audienței evoluția economică a Regiunii de Dezvoltare Vest, punctând, totodată, și obiectivele stabilite pe 2025.
Deși România, implicit Regiunea de Dezvoltare Vest, procentual, arată creșteri semnificative, în valori absolute „dezvoltarea nu s-a produs la nivelul la care ne dorim”, a subliniat Sorin Maxim.
Acesta este de părere că productivitatea, cifra de afaceri/numărul de angajați, este zona unde se simte nevoia de o creștere semnificativă, pentru accederea într-o etapă superioară a dezvoltării companiilor. Efortul cumulat al companiilor din Regiunea Vest plasează regiunea peste media națională.
„Productivitatea cred că este cel mai important factor care ar trebui țintit în următoarea perioadă. Media UE 27 este undeva la 73.000 €, iar noi suntem abia la 35.887 €. Chiar dacă România a înregistrat o creștere procentuală foarte mare, adică 155%, este foarte mult loc de creștere. Iar această productivitate se poate stimula printr-o serie de instrumente”, a precizat Sorin Maxim, deschizând discuția spre zona de instrumente instituționale și financiare prin care ADR Vest susține mediul de business.
Dintre cele 7 priorități ale Programului Regional Vest 2021 – 2027, cu un buget de 1,2 miliarde €, gestionat de ADR Vest, Sorin Maxim a insistat pe Prioritatea Inovare, competitivitate & digitalizare IMM.
Directorul general ADR Vest a precizat care sunt instrumentele și bugetele prin care agenția pe care o conduce sprijină mediul de business.
„Vreau să subliniez faptul că instrumentele financiare sunt un instrument de creștere, iar inovarea produce valoare adaugată. Credem că dezvoltarea vine din creșterea productivității, iar digitalizarea ajută la creștere și dezvoltare. Susținem instituțional și financiar inovarea. În primul rând, ne propunem să investim, nu să cheltuim banii europeni. Ne propunem să creăm o piață de capital de risc în Regiunea Vest și să susținem dezvoltarea mediului antreprenorial, așa cum o facem deja și am început finanțările în zonă. Vrem să creștem numărul de firme care au produse sau procese inovatoare. Și, nu în ultimul rând, sperăm să creăm cadrul și premisele pentru un unicorn în Regiunea Vest. Prin urmare, în acest moment, avem în pregătire sau deja lansate o serie de componente care țin de un accelerator de investiții, fond de capital de risc, invoare, digitalizare și întreprinderi noi”, a explicat Sorin Maxim.
Premianții serii
În cadrul evenimentului, au fost distinse cu Trofeul The Voices of Business șase companii și o personalitate. Premiile au fost oferite în două reprize de Nicolae Pop, director executiv al Transilvania Business, și Marius Munteanu Ghiur – redactorul șef al revistei.
Parte a Grupului Schaeffler, VITESCO TECHNOLOGIES ENGINEERING ROMANIA a deschis un nou laborator de calificare și validare în Timișoara în 2023. Dotat cu 100 de echipamente de testare și dispunând de echipe de inginerie capabile să testeze pentru peste 50 de proiecte pe an, VITESCO oferă servicii care vizează teste de fiabilitate, de compatibilitate electromagnetică și electrică, în conformitate cu standardele internaționale pentru automobile și clienți. Trofeul a fost înmânat domnului Mihai Lukascel – Head of Timișoara Location & Head of Division E-Mobility pentru subregiunea România & Sud-estul Europei.
„Aș dori să vă mulțumesc frumos pentru premiu. Mulțumim foarte mult celor care au realizat această acțiune, această gală, pentru că își doresc să investească în mediul de afaceri, respectiv în a recunoaște performanța”, a declarat reprezentantul Vitesco.
Următorul trofeu a fost acordat COMTIM ROMANIA, care rămâne, ca un arc peste timp, un brand autentic 100% românesc, o poveste memorabilă a unei tradiții locale românești. Produsele Comtim au fost preparate cu iscusință pentru prima dată în 1967 în Banat, de oameni pasionați, care au pus carnea de porc la loc de cinste. Astăzi, brand-ul Comtim reprezintă măiestrie, autenticitate și pasiune curată.
Istoria Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest se leagă în cea mai mare parte de numele directorului general Sorin Maxim. Și-a început activitatea la Agenția pentru Dezvoltare Economică Caraș-Severin, în anul 1997, iar din anul 1999 activează la Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest, instituție a cărei conducere a preluat-o în septembrie 2001.
Pentru implicarea în dezvoltarea regională și economică din România, prin pozițiile ocupate de-a lungul timpului, Sorin Maxim, directorul general al ADR Vest, a fost premiat de Transilvania Business.
„Apreciez implicarea Transilvania Business în conectarea mediului de afaceri din regiune și sper ca astfel de evenimente să fie cât mai dese. Trebuie să recunosc că nu mă așteptam la acest premiu, el aparține întregii echipe ADR Vest care muncește zi de zi pentru dezvoltarea regiunii noastre”, a declarat Sorin Maxim.
Combinatul Agroindustrial (CAI) Curtici are 550 de angajaţi şi gestionează ferme care au în total 50.000 de porci, 3.000 de vaci, 7.600 de hectare de terenuri agricole şi 36 de magazine de desfacere, în special pentru carne, produse din carne şi lactate.
Premiul a fost ridicat de către Răzvan Naghiu, directorul Combinatului Agroindustrial Olari, parte din CAI Curtici.
„Îmi pare bine că suntem în această seară toți aici și discutăm diverse probleme și opinii. Vă mulțumesc pentru acest premiu”, a mulțumit Răzvan Naghiu.
Aeroportul Internațional „Traian Vuia”, Timișoara, poarta de acces din vestul țării, a beneficiat în ultimii ani de investiții care se apropie de 100 milioane de euro. Una dintre cele mai importante investiții o reprezintă construcția noului terminal Schengen, cu o suprafaţă construită de 12.000 mp şi 6 filtre de securitate pentru pasageri, 18 ghişee check-in şi opt porţi de îmbarcare, fiind dimensionat să deservească un trafic de 1.554 de pasageri (în acelaşi timp) pe cele 2 fluxuri, respectiv plecări externe şi sosiri externe.
Trofeul a fost ridicat de Amalia Matei, director de marketing.
„Dacă în 2023 am avut proiecte de 90 de milioane de euro, și am făcut investiții și din fonduri europene cam 75%, pentru următorii 10 ani avem proiecte de 500 de milioane de euro. Și dacă avem șansa la finanțări în continuare, probabil că vom dezvolta și vom crește mult mai mult. Ne batem cu Budapesta și Belgrad și nu e atât de simplu să fii lângă două aeroporturi de capitale. Dar mergem înainte. 256 de angajați încearcă să facă lucrurile mai bine în fiecare zi și pentru dumneavoastră”, a spus Amalia Matei.
Istoria ZF în România a început în 2015, odată cu achiziția filialelor din Timișoara și Roman de la compania americană TRW Automotive. În 2019, integrarea Centrului de Inginerie Tehnică BeeSpeed în Grupul ZF a dus la consolidarea misiunii globale de a susține inovația în mobilitate și o rată ridicată de conectivitate între vehicule. Astăzi, dezvoltarea grupului german în România se traduce prin: aproximativ 5.000 de angajați și șase locații.
Crama Aramic este o cramă tânără, privată, cu un capital 100% românesc. Crama a fost înființată în 2010 de către Adam și Cosmin Crăciunescu, tată și fiu, din pasiunea lor pentru vin. Cei doi antreprenori și-au dorit să reînvie tradiția uitată de peste 3 decenii a zonei Silagiului din județul Timiș. Proiectul inițial a demarat în perioada 2010-2012 și a constat în reînființarea plantațiilor cu soiuri de viță nobilă. Anul 2015 a însemnat prima producție de vin, odată cu finalizarea unei investiții semnificative într-o linie performantă de îmbuteliere cu o capacitate de 200.000 de litri.
Trofeul i-a fost înmânat lui Cosmin Crăciunescu.
„În industria vinului trebuie să-ți placă vinul ca să poți să faci ceva pe placul altora. Și, bineînțeles, un produs care să fie la nivelul concurenței din ziua de azi. Crama Aramic e o cramă locală, care a început să fie destul de cunoscută în zona noastră și sperăm ca pe viitor și la nivel național”, s-a destăinuit Cosmin Crăciunescu.
Partenerii noștri
Galele The Voices of Business au și la această ediție parteneri puternici, lideri în ariile lor de activitate.
GEODATA Services este o companie specializată în soluții și servicii inovatoare, realizate prin integrarea tehnologiiilor GIS, BIM și AI în procesele de afaceri, de valorificare a datelor, consultanță și suport tehnic. Detalii despre companie și despre spectrul de servicii ale companiei a oferit Daniela Hagmann, CEO Geodata Services.
„Ne bucurăm să fim în această seară aici, alături de dumneavoastră. Noi suntem în Timișoara de șase luni, datorită unui proiect pe care l-am derulat cu primăria, respectiv am realizat sistemul GIS, de care Primăria Timișoara și toți cetățenii vor beneficia direct sau indirect din 14 februarie. A fost un proiect interesant cu care ne mândrim. Este un proiect de referință pentru noi și sperăm să fie un etalon pentru această zonă în ceea ce privește performanța. Beneficiile pe care noi le oferim clienților noștri se reflecă mai departe în sprijinul comunității”, a declarat Daniela Hagmann.
Un alt partener pe care l-am avut alături a fost E.ON Energie România, furnizor integrat de gaze naturale, energie electrică și soluții de eficiență energetică. Având ca obiectiv tranziția către energie verde și decarbonizare, compania abordează fiecare parteneriat B2B cu deschidere și transparență, oferind consultanță personalizată, adaptată fiecărui tip de afacere. Împărtășirea unor valori comune transformă colaborările tradiționale în parteneriate de succes, pe termen lung, benefice atât pentru afaceri, cât și pentru societate și mediul înconjurător.
E.ON Energie România ne-a prezentat în cadrul Galei povestea a două parteneriate de succes în proiecte de centrale fotovoltaice – Agricola International (investiție de 1,7 milioane €) și Agrosel.
Rareș Prodan, Manager Clienți Business în cadrul E.ON Energie România, prezent la gală, a oferit celor interesați mai multe detalii la cina de networking.
Alfa Software este o companie de IT cu capital privat românesc, furnizor de soluții ERP simple și practice, aplicații intuitive, ușor de folosit, modulare și personalizabile, care cresc randamentul business-urilor, prin digitalizare. Informații despre companie și serviciile acesteia au fost oferite de Cristian Pavel, CEO Alfa Software.
„De 26 de ani suntem partenerul preferat pentru digitalizare prin intermediul unui sistem informatic integrat ERP. Noi reușim să eficientizăm procesele din cadrul companiilor românești prin intermediul acestui ERP. Și credem noi că reușim să ajutăm companiile să facă mai mult cu mai puțin. Acest ERP este disponibil în 12 aplicații și 40 de module”, a explicat Cristian Pavel.
Înființată în 1997, Summit Agro România – companie ce aparține Corporației Japoneze multinaționale Sumitomo – a devenit un „hub” ce coordonează activitatea de comercializare a produselor pentru protecția plantelor convenționale și biologice, fertilizanți foliari și biostimulatori, în România, Bulgaria, statele din fosta Iugoslavie și Republica Moldova.
Adrian Isoc – director de vânzări pentru zona de Vest a țării – a făcut o scurtă prezentare a companiei și a produselor oferite de către aceasta.
„Compania mamă investește extrem de mult în dezvoltarea produselor și dezvoltă produse care, în general, fac istorie. În 2023 am fost pe primele locuri în țară la insecticidele pentru rapiță, legume, viță-de-vie și livezi; și pe primele locuri în țară la acaricidele pentru livezi și legume. Pentru noi asta înseamnă foarte mult. Nu este puțin lucru. Cei care știu ce înseamnă competiția în domeniul produselor pentru protectia plantelor știu despre ce vorbim”, a precizat Adrian Isoc, oferind exemple cu o serie de produse foarte cunoscute agricultorilor din România.
În 2024, Dubai Ports (DP) World a celebrat 20 de ani de la începerea operațiunilor în România, prima investiție și primul succes al companiei în Europa.
DP World a finalizat în 2024 proiecte de 100 milioane €, altele noi fiind în derulare. Este cel mai mare facilitator al comerțului global din lume, fiind pe lanțul fiecărui produs, din momentul creării sale până la consum, printr-o dezvoltare strategică pe mai multe direcții: logistică, zone libere, servicii maritime. În 2024 a investit în dezvoltarea Portului Constanța, care a devenit cel mai important de la Marea Neagră, dar și în terminalul intermodal de la Aiud. DP World are o navă care poate transporta 100 de camioane între România și Turcia, scurtând timpul de livrare.
Despre DP World și proiectele companiei, a oferit informații celor interesați Cristina Rus, Business Development Manager.
Compania Software Imagination & Vision (SIMAVI) este specializată în implementarea de proiecte informatice complexe de digitalizare. Portofoliul SIMAVI cuprinde soluții informatice care acoperă întregul spectru de nevoi al oricărei organizații. Simavi a fost reprezentată la Gală de Cătălin Duțu, Account Manager. Acesta a oferit ultimele noutăți din activitatea companiei.
„Suntem companie dezvoltatoare de software. Avem ABC-darul unei organizații când vine vorba de digitalizare. Noi suntem cei care furnizează pentru Comisia Europeană cursuri de instruire, de e-learning. În istoria noastră, de circa 30 de ani, am implementat sistemul de la APIA, care a fost un moment critic pentru aderarea României la UE, când trebuia să avem un sistem informatic de plăți. Deși digitalizarea este pe buzele tuturor, există o reticență, pentru că temerea este în zona AI, că o să ne înlocuiască. Eu cred că AI este un lucru bun, atâta timp cât îl folosim în ajutorul nostru. Aș rezuma că digitalizarea ne ajută să luăm decizii bazate pe date”, a afirmat Cătălin Duțu.
SIMAVI este prezentă în toate zonele de business.
La toate evenimentele noastre veți remarca un brand cu ținută. Consiglieri promovează conceptul custom made, adică ținute care îți respectă măsurile, personalizate în detaliu și rafinate.
Vlad Hebe, Managing Partner, Consiglieri a fost alături de noi pentru a ne prezenta inclusiv cel mai recent showroom deschis de Consiglieri în Timișoara.
„Povestea Consiglieri a început la București în urmă cu 10 ani, când fondatorul companiei și actualul CEO au pus bazele acestui concept. Dezvoltarea geografică a continuat la Cluj-Napoca, unde în 2022 am deschis primul showroom din afara capitalei. Apoi la Timișoara, în toamna anului trecut. Și continuăm la Constanța, unde vom deschide un showroom la finalul lunii martie. Misiunea noastră este de a oferi fiecărui client care ne calcă pragul o experiență completă. Vorbim despre întâlniri private pe care fiecare client le are cu consultanții noștri, vorbim despre sfaturi personalizate. Ca portofoliu de produse, oferim ținute pentru zona business, dar ne-am îndreptat atenția și spre ceva mai puțin formal, custom made jeans, custom made jachete. Mai mult, anul trecut am început să dezvoltăm și zona de vestimentație pentru doamne”, a povestit Vlad Hebe.
Fondat în 1999, CMC GRUP RISK ADVISOR oferă servicii de brokeraj în asigurări. Activitatea desfăşurată de echipa CMC GRUP RISK ADVISOR duce la eficientizarea activităţii de achiziţie/derulare a poliţelor/programelor de asigurare ale partenerilor săi şi lichidarea corectă a eventualelor daune generate de evenimentele asigurate.
Marius Maier, partener și director general, a prezentat exemple interesante despre diferența care face diferența.
„Decidentul final dintr-o companie este cel pe care-l privește soluția de implementare în materie de gestiune a riscurilor. Delegarea pe care alegeți să o faceți, ar fi bine către persoane care au capacitatea să evalueze corect soluțiile și nu doar să facă o bifă într-un task, iar atunci când apare o problemă serioasă să vină să întrebe: Acum, șefu’, ce facem?”, a explicat Marius Maier.
Seara ar fi fost mult mai sobră și fără partenerii noștri de la Crama Aramic, Phoenixul care scrie o nouă filă de istorie pentru Silagiu, un loc binecuvântat. Zona Silagiului face parte din cele 5 centre viticole ale Banatului, ajungând la o altitudine maximă de 324 m. Clima este una benefică pentru viticultură, strugurii din această zonă având un gust special, nemaiîntâlnit în alte părți.
Evenimentul a continuat cu o cină, o degustare de vinuri și sperăm multe povești cu sens și rost, pe muzica formației Bigg Dimm a’ Band Oficial.