Lucrări intense pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda

Lucrările pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda avansează într-un ritm care dă speranţa finalizării la termen. Fotografiile realizate de reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură arată activitatea intensa de pe santierul acestui lot de autostrada.
”S-au început procedurile de relocare a reţelei LEA (stâlpi de înaltă tensiune) de la devierea DJ107C şi se lucrează şi la terasamente în această zonă. De asemenea, continuă armarea structurilor podului peste râul Ampoi. Lucrările avansează şi la podul peste Mureş din zona Oarda. În plus, colegii noştri au surprins activitate şi la podul peste râul Sebeş. În zona Sebeş (Lancrăm) sensul giratoriu pentru devierea DN1 (şi accesul la drumurile tehnologice ale autostrăzii) este aproape gata şi urmează, probabil, să fie deschis traficului în curând”, susţin reprezentanţii Asociaţiei Proinfrastructură.
Lotul 1 al autostrăzii are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere în zona oraşului Alba Iulia, la sud – km 8 şi la nord – km 16. În afară de acestea vor mai fi realizate două poduri ce vor traversa râul Mureş şi unul peste râul Ampoi. De asemenea vor exista două supratraversări ale unui drum judeţean şi o supratraversare a căii ferate. Mai este proiectat şi un nod rutier în zona Lancrăm, care va asigura legătura cu autostrada Orăştie – Sibiu.
Lucrările sunt realizate de Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL.
Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie 2016 a fost eliberată, parţial, autorizaţia de construire. Procentul de realizare a lucrării este de circa 25%.
Lotul 1 este cel mai în urmă din punct de vedere a stadiului lucrărilor din cele 4 ale autostrăzii Sebeş – Turda. Loturile 3 şi 4 ar urma să fie finalizate în 2017, în timp ce primele două vor fi gata anul viitor.
Mai multe imagini aici

Exit mobile version