Producătorul lactatelor Olympus vizează o creştere a cifrei de afaceri cu 10%, până la 100 mil. euro, cu fabrica din Braşov

Tags: ,

Fabrica de Lapte Braşov, producă­to­rul lactatelor Olympus, Oly, Fabrica Braşoveanu şi Strag­ghis­to, estimează pentru anul acesta o creştere a cifrei de afaceri cu 10% faţă de anul precedent, până la 100 de milioane de euro. Cu această cifră, compania se clasează pe locul trei în piaţa lactatelor, o industrie estimateă la circa un milliard de euro, scrie zf.ro.

În prezent, portofoliul de produse al Olympus include peste 100 de sku-uri, prin­tre care se numără laptele de con­sum şi UHT, smântână, iaurturi, telemea, băuturi etc.

Fabrica din judeţul Braşov a fost deschisă în 2011 după o investiţie iniţială de 55 de mi­lioa­ne de euro. Însă, ulterior Olympus a continuat in­ves­tiţiile, ajun­gând la un total de 130 mil. euro investiţi pe plan local de la intrarea pe piaţă, conform datelor furni­za­te de com­panie. În prezent, compania are 450 de angajaţi.

Grupul elen Olympus a intrat pe piaţa din România în 1999, iar anterior deschiderii fabricii din Hălchiu (jud. Braşov) a operat o unitate de producţie în localitatea Baraolt, judeţul Covasna.

Întinsă pe o suprafaţă de 35.000 mp, fabri­ca de la Hălchiu are o capacitate totală de co­lec­tare a laptelui de 75 de tone pe oră, con­form ultimelor date. Anual, compania colec­tea­ză peste 100.000 de tone de lapte de la fermieri locali.

În 2012, fabrica exporta 80% din produc­ţie, conform datelor prezentate de companie la acea vreme. Însă, treptat piaţa din Ro­mânia a devenit tot mai importantă pentru producătorul de lactate. Astfel, în prezent, 45% din totalul vânzărilor este re­pre­zentat de exportul în 10-12 ţări.

Exit mobile version