Fabrica de Lapte Braşov, producătorul lactatelor Olympus, Oly, Fabrica Braşoveanu şi Stragghisto, estimează pentru anul acesta o creştere a cifrei de afaceri cu 10% faţă de anul precedent, până la 100 de milioane de euro. Cu această cifră, compania se clasează pe locul trei în piaţa lactatelor, o industrie estimateă la circa un milliard de euro, scrie zf.ro.
În prezent, portofoliul de produse al Olympus include peste 100 de sku-uri, printre care se numără laptele de consum şi UHT, smântână, iaurturi, telemea, băuturi etc.
Fabrica din judeţul Braşov a fost deschisă în 2011 după o investiţie iniţială de 55 de milioane de euro. Însă, ulterior Olympus a continuat investiţiile, ajungând la un total de 130 mil. euro investiţi pe plan local de la intrarea pe piaţă, conform datelor furnizate de companie. În prezent, compania are 450 de angajaţi.
Grupul elen Olympus a intrat pe piaţa din România în 1999, iar anterior deschiderii fabricii din Hălchiu (jud. Braşov) a operat o unitate de producţie în localitatea Baraolt, judeţul Covasna.
Întinsă pe o suprafaţă de 35.000 mp, fabrica de la Hălchiu are o capacitate totală de colectare a laptelui de 75 de tone pe oră, conform ultimelor date. Anual, compania colectează peste 100.000 de tone de lapte de la fermieri locali.
În 2012, fabrica exporta 80% din producţie, conform datelor prezentate de companie la acea vreme. Însă, treptat piaţa din România a devenit tot mai importantă pentru producătorul de lactate. Astfel, în prezent, 45% din totalul vânzărilor este reprezentat de exportul în 10-12 ţări.