Presiuni pentru construirea ocolitoarei Someș Express

Asociația Pro Infrastructură (API) s-a întâlnit cu reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj pentru a dezbate stadiul proiectelor rutiere regionale și pentru a prezenta idei și soluții tehnice și administrative expuse de comunitatea forumului Pe Unde Merg.

“Apreciem din nou deschiderea DRDP Cluj față de organizațiile nonguvernamentale, o normalitate în Europa. Considerăm că proiectul regional cel mai important este DX Someș Expres, capătul dinspre Turda. Este un viitor drum de legătură între A3 și DN1 în zona Tureni prin care se ocolește municipiul Turda.

Licitația studiului de fezabilitate trebuie lansată de urgență, fiind deja o epopee veche de cinci ani. Cerem oficialilor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) colaborarea mai bună cu DRDP Cluj pentru aprobarea finanțării: ultimul pas necesar înaintea licitației.

Traficul din Turda este deja lent, iar finalizările autostrăzilor A10 și parțial A3 creează premisele unor ambuteiaje-mamut, ca în Sebeș înainte de 2013. Tot în Turda ar trebui să înceapă reconstrucția podului de pe DN1, unde se circulă la semafor, pe o singură bandă. Perioada de proiectare s-a încheiat. Circulația va fi închisă total pe o perioadă de câteva luni. Solicităm DRDP Cluj să dea imediat startul lucrărilor”, a transmis conducerea API.

Aceasta a invitat cetățenii interesați pe secțiunea regională a Clujului de pe forum, unde să se dezbată pe larg despre aceste investiții, dar și despre altele, precum variantele de ocolire Ștei, Satu Mare și Zalău, DN76 Vârfurile-Ștei, întreținerea drumurilor din zonă dar și infrastructura urbană din Cluj-Napoca sau Oradea.

 

 

Exit mobile version