Piața asigurărilor din România, a 5-a din Europa Centrală și de Est. „Când vine vorba de densitatea asigurărilor, România are de recuperat”

Piața de asigurări din România are un potențial semnificativ de dezvoltare care poate fi încurajat prin măsuri de stimulare a pieţei, prin îmbunătăţirea nivelului de încredere şi al nivelului de educaţie financiară, cred reprezentanții Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR). Aceștia spun că România este a cincea piaţă de asigurări din Europa Centrală şi de Est, însă atrag atenția că densitatea asigurărilor este încă redusă.

Preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR), Adrian Marin, a oferit în cadrul conferinței anuale a uniunii mai multe cifre: „România este a 5-a piaţă de asigurări ca dimensiune din CEE, uitându-ne la prime brute subscrise. Haideţi să vedem cum arată densitatea, respectiv cheltuiala cu asigurările pe fiecare locuitor. Când vine vorba de densitatea şi penetrarea asigurărilor, România are de recuperat. Densitatea este 109 euro în România versus 306 euro în CEE şi 2.170 de euro în Uniunea Europeană. Penetrarea în PIB: 1,07% din PIB la sfârşitul anului 2018 în condiţiile în care în CEE este de 2,5%, iar în UE 7,4%”, a spus Adrian Marin, citat de Economica.net.

„România 2030: provocările noului deceniu. Parteneriat pentru o Românie asigurată” este tema conferinței care se desfășoară luni, 9 decembrie, la București între 08:30–14:30.

Potrivit organizatorilor, conferința analizează modul în care industria asigurărilor contribuie la dezvoltarea economică a României, aducând beneficii economiei și societății în ansamblu său.

„Dezvoltarea viitoare a industriei de asigurări reprezintă o condiție a stabilității economiei oricărei țări – însă una care se poate materializa doar pe fundamentul unui cadru legislativ și de reglementare stabil, predictibil și aliniat prevederilor europene în materie”, precizează aceștia.

Printre temele care sunt puse dezbatere cu ocazia evenimentului se numără așteptările mediului de afaceri de la ecosistemul asigurărilor; rolul și expertiza investitorilor în domeniul asigurărilor; punctele potențiale de interconectare între domeniul asigurărilor și celelalte domenii de business; căi pentru dezvoltarea echilibrată a Produsului Intern Brut al României și cea a industriei de asigurări – creșterea ponderii asigurărilor în PIB – modalități de a corela evoluția asigurărilor cu avansul economic; cum răspund asigurările nevoilor mediului de afaceri din România; ce ar putea face industria de asigurări mai bine pentru a construi, împreună, un mediu de business mai puternic; provocările și riscurile cu care companiile se confruntă zi de zi, dar și cele emergente, și pentru care asigurările sunt o soluție: provocările zonei cyber, riscuri demografice etc.

Exit mobile version