Șeful aeroporturilor din România: “Ne trebuie fonduri UE pentru terminalele cargo”

Este necesar ca aeroporturile din țara noastră să își diversifice serviciile oferite pasagerilor și companiilor, iar dezvoltarea terminalelor cargo să fie realizată pe fonduri europene, susțin managerii aerogărilor.

„Traficul pe aeroporturile din țară a depășit, în 2019, 23 de milioane de pasageri, iar estimările arată că la o creștere anuală medie de 4% în următorii 15 ani se va dubla. Împreună cu autoritățile locale și naționale trebuie să găsim soluții de dezvoltare, astfel încât aeroporturile să devină cât mai competitive din punctul de vedere al infrastructurii și al serviciilor pe care le oferă pasagerilor și partenerilor, pe o piață internațională unde concurența este din ce în ce mai mare.

Trebuie să gândim o strategie și pentru dezvoltarea terminalelor cargo, iar fondurile europene pot reprezenta una dintre principalele surse de finanțare. Creșterea numărului de destinații e un alt obiectiv. Împreună cu reprezentanții din turism încercăm să implementăm modele de bune practici în vederea extinderii rețelelor de rute și a dezvoltării turistice a destinațiilor românești”, a declarat David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor din România (AAR).

„Braşovul are deja un cuvânt de spus în domeniul aeroportuar, prin specialiştii care se ocupă de realizarea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav (AIBG). Am dovedit că proiectul nostru este unul matur, serios și deschizător de drumuri pentru administrațiile județene. Etapele parcurse în 2019 în implementarea proiectului AIBG sunt însemnate şi ele ne asigură premisele că până la sfârşitul acestui an aeroportul va fi finalizat în proporție de 90%.

Noi nu construim orice fel de aeroport, ci unul care va fi între primele trei la nivel naţional, după Aeroporturile Henri Coandă și Cluj, atât din punctul de vedere al mărimii terminalului de pasageri, cât şi ca lungime a pistei de decolare-aterizare”, a menţionat Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Județean (CJ) Braşov.

Prima întrunire din acest an a AAR a avut loc la Poiana Braşov. Au participat directorii generali ai aeroporturilor membre, secretari de stat şi directori din cadrul Ministerului Transporturilor şi Ministerului Economiei, directorii generali de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi Romat, membri din Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România, Asociația Națională a Agențiilor de Turism şi Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Braşov, reprezentanţi de la companii aeriene şi de turism din ţară şi străinătate.

Pe agendă au fost incluse dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, dezvoltarea terminalelor de pasageri și cargo, proiectul noului Cod Aerian, actualizarea Master Planului de Transport. Au fost discutate aspecte privind securitatea și siguranța aviației civile, finanțarea aeroporturilor prin intermediul Programului Operațional de Infrastructură Mare 2014-2020 şi atragerea fondurilor europene pentru aeroporturi prin politica de coeziune în perioada 2021-2027.

Evoluția traficului de pasageri pe aeroporturile din România, posibilităţile de atragere de noi companii aeriene, rolul aviației civile în dezvoltarea turismului şi colaborarea dintre aeroporturi, agențiile de turism, companiile aeriene și organizațiile județene de turism au fost alte teme de analiză ale AAR.

Exit mobile version